خبرگزاری کار ایران

افزایش فشار کاری بر کارگران در پتروشیمی امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۳۴

فعالان صنفی کارگری در منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام از افزایش فشار کاری کارگرانی خبر می‌دهند که به صورت پیمانکاری در بخش تعمیرات و نگهداری پتروشیمی امیرکبیر مشغول کارند.

در حالی که منابع کارگری ایلنا از بندر امام، جان باختن «ایاد معروف» کارگر 25 ساله داربست بند زیر مجموعه پتروشیمی امیرکبیر را ناشی از رعایت نشدن اصول ایمنی از جمله پرمیت و کار در شرایط آب و هوایی نامناسب بر می شمارند، همکاران وی موارد دیگری را متذکر شدند.  

بنا به اظهار این کارگران، در روزهای اخیر فشار کاری که مستقیماً توسط بخش تعمیر و نگهداری شرکت مادر (پتروشیمی امیرکبیر) بر کارگران پیمانکار دست دو شرکت رامپکو وارد می شد، شرایط پراسترسی بر آنان  وارد کرد که با حوادث کاری از جمله سقوط این کارگر جوان بی ارتباط نیست. 

کارگر حادثه دیده از ارتفاع حدود 3 متر به حوضچه آب با عمق 2 و نیم متری سقوط و از ناحیه گردن آسیب می‌بیند.

به گفته کارگران، از یک‌سال و نیم گذشته تاکنون عملکرد مدیران پیمانکاری در خصوص رعایت اصول ایمنی طوری است که معمولا کارگران زیر دست برای حفظ امنیت شغلی خود ترجیح می‌دهند تا در زمان کار چندان پیگیر رعایت شدن اصول ایمنی نباشند و از ترس اخراج به کار مشغول باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز