خبرگزاری کار ایران

عضو نهاد صنفی کارگران ماشین سازی اراک مطرح کرد:

نبود اراده قوی بر حل مشکلات کارگران ماشین سازی اراک

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۶۱

سیاست های اشتباه مدیریتی و نبود اراده قوی مسئولان بر حل مشکلات کارگری را از اهم دلایل نارضایتی کارگران مجتمع صنعتی ماشین سازی اراک است

مستی که خود از نمایندگان شورای اسلامی کار ماشین سازی اراک محسوب می‌شود در گفتگو با خبرنگار ایلنا،اشتباهات مدیریتی و نبود اراده قوی مسئولان مربوطه را از مهمترین دلایل باقی‌ماندن مشکلات کارگران  این مجتمع صنعتی نام برد. 

وی بابیان اینکه در همین رابطه با همکاری گروهی کارگران این مجتمع صنعتی، فهرستی از مشکلات صنفی موجود تهیه و به مدیریت مجتمع منعکس شد، افزود: توقع بر این بود که دست‌کم دستوری برای رسیدگی به این مشکلات صادر شود اما در عمل خواسته شد تا پیگیری این مشکلات دنبال نشود. 

کارگران فنی زیر مجموعه پیمانکاری شرکت ماشین سازی اراک که شمار آنها بیش از صد نفر است در سمت‌های شغلی همچون متخصص جوشکار صنعتی فلزسنگین و دیگ های بخار مشغول کارند از ابتدای سال جاری شکایاتی نظیر، قراردادهای سفید امضا، تبعیض مزدی، محروم ماندن از حق مرخصی، هزینه رفت و برگشت، ناهار، عیدی را گزارش داده‌اند. 

 

 گلایه این کارگران حتی به جایی رسید که همزمان با سفر هیات دولت به استان مرکزی، جمعی از کارگران کارخانه پیمانکاری کارخانه ماشین سازی اراک خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خودد شدندف اعتراضاتی که تا به اینجا حتی یکماه از پرداخت مزد معوقه آنان را به همراه نداشته است. 

در جالی که معاونت نیروی انسانی ماشین سازی اراک قبلا اعلام کرده بود که تمامی کارگران زیر مجموعه پیمانکاری این واحد صنعتی دارای قراردادهای کاری بوده و در نتیجه وضعیت مطالباتت آنها در مورد  مزایایی چون حق بن، حق مسکن، ناهار، هزینه رفت و آمد روشن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز