خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی؛

دومین جلسه کانون مشورتی مشاوران جوان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۱۹۵

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: تشکل‌های مردم نهاد تداوم و استمرار موسسات خیریه هستند و ریشه در فرهنگ معنوی اسلام دارند.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی با بیان این مطلب در نشست مشورتی کانون مشاوران جوان افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعالیت دینی، معنوی و خیرخواهانه است که در قالب های تخصصی و مورد نیاز جامعه ظهور پیدا می کند.

وی افزود تشکل های اجتماعی از طریق افرادی شکل می گیرند که فعالیت تخصصی را با اندیشه عام المنفعه انجام و مردم را نیز در این اقدامات تعاون گرایانه مشارکت می دهند.

حسینی تشکل های غیردولتی را موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: از این طریق مشارکت مردم در سازندگی اجتماع خود، نظام مند ، مستمر، تعریف شده و قانونمند می شود.

معاون استاندار سازمان های مردم نهاد متشکل از جوانان را بالنده ، دارای توان و انرژی فراوان و قدرت خلاقیت و نوآوری دانست و افزود: حضور جوانان در تشکل های اجتماعی می تواند تضمین کننده روند رو به رشد تشکل ها شود.

وی با اشاره به 9 هدف راهبردی تبیین شده برای تشکل های اجتماعی در ماههای اخیر، به اولین هدف که افزایش تعداد تشکل‌های اجتماعی است، اشاره کرد و گفت: در توسعه کمی همه بخش های جامعه ،گروه هدف هستند و امیدواریم آمار تشکل های اجتماعی افزایش یابد.

دکتر حسینی افزود توسعه کیفی وعملکرد تخصصی در حوزه های مورد نیاز اجتماع، دومین هدف راهبردی است. سومین هدف ، توسعه جغرافیایی و گسترش فعالیت و ثبت تشکل های اجتماعی در اقصی نقاط استان حتی روستاهای دورافتاده است.

وی چهارمین راهبرد را حضور همه مردم عنوان کرد و گفت اگر این نوع فعالیت به همه اقشار، تسری پیدا کند و نه فقط میانسالان، تبدیل به مشارکت عمومی در عمران و آبادانی میهن اسلامی خواهد شد.

سیدجواد حسینی پنجمین هدف را توانمندسازی و ارائه آموزش های بدو و حین تأسیس تشکل ها دانست وگفت ارائه آموزش های عمومی در مورد تشکلهای اجتماعی و آموزش تخصصی در خصوص حوزه فعالیت آنها ، می تواند این سازمان های مردم نهاد را توانمند و موثر سازد.

وی تدوین نظامنامه تشکل های غیردولتی و نحوه تعامل آنان با دستگاه های دولتی و عمومی را از دیگر فعالیت های مهم ودر دست اقدام برشمرد و گفت شاید این راهبرد، مهمترین اقدام مدیران برای تشویق مردم به حضور نظام مند باشد.

حسینی شبکه سازی و در یک حوزه قرار دادن تشکل های مشابه ، برای هم افزایی را هفتمین سیاست در تقویت تشکل های اجتماعی دانست و گفت با تعامل تشکل های همکار، دستیابی آنان به اهداف تخصصی ، تسهیل می شود.

وی ایجاد خانه تشکل های غیردولتی را از دیگر استراتژی‌های حوزه تشکل های اجتماعی خواند و افزود: این محیط ، فراهم شده و فعالیت در آن به زودی شکل می گیرد.

معاون استاندار نظارت بر تشکل های اجتماعی را به عنوان نهمین راهبرد اعلام کرد و گفت: با نظارت تخصصی و مستمر می توان موانع را از جلوی پای تشکل های اجتماعی برداشت تا مردم به راحتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به شروع فرایند رویداد مشهد 2017 گفت: با ظرفیت تشکل های اجتماعی و کمک گرفتن از آنها، نقش مشهد مقدس در جهان اسلام، بارزتر و توسعه و آبادانی این شهر ، تسریع خواهد شد. نقش تشکلها و کانون مشورتی جوانان در به تصویب رسیدن قانون جامع سمن ها و نیز کمک این گروه در تدوین نظامنامه تشکل ها و دستگاه های دولتی و نیز تدوین آیین‌نامه اجرایی چگونگی راه اندازی خانه تشکل های غیر دولتی را برای جلسات آینده خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز