خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور موزه‌های میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه‌کرد ۴۰ میلیاردی دولت قبل بابت خرید ویترین‌های‌ غیر استاندارد!

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۹۳۸

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ویترین‌های غیراستاندارد موزه ملی نتیجه تصمیم‌های اشتباه دولت قبل است، گفت: باید تاوان اشتباهات مدیران آن دوره را بدهیم.

محمدرضا کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ‌در مورد شکستن یک ویترین در موزه ملی و آسیب دیدن دو اثر تاریخی و همچنین استاندارد نبودن این ویترین‌ها گفت: این ویترین‌ها در دولت قبل  سفارش داده شد و ما اکنون باید تاوان آن را بدهیم، زیرا این گونه نیست که هر اشتباهی را  بتوان اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: زمانی مدیریت در میراث فرهنگی چندین میلیون تومان پول برای خرید این ویترین‌ها هزینه کرد و حالا باید تاوان این اشتباهات مدیریتی و غیرتخصصی دولت قبل را بدهیم و قانون نیز به ما اجازه نمی‌دهد که این ویترین‌ها را دور بریزیم و همچنین توان خرید مجدد آن را هم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید ویترین‌های بد را دور انداخت و ویترین استاندارد گرفت، گفت: ما کشور ثروتمندی نیسیتیم که بتوانیم ویترین‌های غیراستاندارد را بیرون بریزیم، زیرا در غیر اینصورت باید نصف ویترین‌های موجود را تخلیه کنیم.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی توضیح داد: این‌ها کمترین تاوانی است که ما در برابر این تصمیمات اشتباه می‌پردازیم. از دولت قبل باید بپرسیم؛ چه کسی به آن‌ها گفته بود که این ویترین‌های غیرتخصصی را بخرند؟ پدر ما درآمده است تا همین‌ها را توانسته‌ایم اصلاح کنیم، اما از یک اندازه بیشتر، دیگر نمی‌شود؛ اصلاح‌شان کرد.

کارگر افزود: دولت قبل ۱۲ میلیارد تومان با دلار ۷۰۰ تومانی خرج موزه دوران اسلامی کرده است؛ اگر به قیمت کنونی دلار محاسبه کنیم، ۴۰ میلیارد تومان می‌شود، دولت قبل اگر هیچ هزینه‌ای نکرده‌ بود، بسیار بهتر بود؛ اما اکنون ما  مجبور شدیم با این ویترین‌هایی که با ۵۰ تن آهن ساخته شده و به دیوار نصب شده بود؛ سر کنیم، زیرا اگر آن‌ها را کنار می‌گذاشتیم به ما می‌گفتند؛ شما می‌خواهید ویترین‌هایی را بخرید که خودتان در آن سود ببرید.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که ما دوباره بتوانیم ۴۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، اظهار کرد: جالب است که دولت قبل با وجود اینکه این مقدار پول را هزینه کرده، اما در ‌‌نهایت یک آهنگر ویترین‌های موزه ملی کشور را ساخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز