خبرگزاری کار ایران

دبیر كل مجمع عالی نمایندگان كارگران ایران:

اظهار تاسف از مواضع برخی تشكل‌های كارگری/ آماده مناظره‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۱۰

این گروه‌ها با نادیده گرفتن ادعای خود مبنی بر وکالت، نمایندگی و هدایت جامعه ۳۵ میلیون نفری کارگری ایران تا آنجا به ورطه منافع فردی، جناحی و سیاسی گرفتار شده‌اند که دیگر از پیگیری و استیفای منافع و خواسته‌های قانونی‌ای که با زندگی و هستی حال و آینده جامعه میلیونی کارگری ارتباط مستقیم دارد عقب مانده‌اند.

دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگری می‌گوید: رفتار غیر مسئولانه برخی از نهادهای صنفی باعث شده تا منافع و حقوق قانونی جامعه کارگری ایران در معرض تهدید قرار بگیرد.

آرش فراز با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در یک سال گذشته برخی از نهادهای صنفی در خصوص منافع کلان جامعه کارگری ایران عملکردی غیر معقول و همراه با افراط و تفریط داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها با نادیده گرفتن ادعای خود مبنی بر وکالت، نمایندگی و هدایت جامعه ۳۵ میلیون نفری کارگری ایران تا آنجا به ورطه منافع فردی، جناحی و سیاسی گرفتار شده‌اند که دیگر از پیگیری و استیفای منافع و خواسته‌های قانونی‌ای که با زندگی و هستی حال و آینده جامعه میلیونی کارگری ارتباط مستقیم دارد عقب مانده‌اند.

این فعال کارگری با انتقاد از رفتار و عملکرد متعارض مسئولین این تشکلهای صنفی - سیاسی کارگری، روند تحولات یک سال اخیر در خصوص تدوین لایحه‌های اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی و بازخوانی مواضع این تشکل‌ها را تاسف بار خواند و خواستار هوشیاری هرچه بیشتر جامعه کارگری ایران نسبت به تحولات یاد شده شد.

وی با بیان اینكه مجمع عالی نمایندگان کارگری به عنوان یک تشکل و نهاد صنفی کارگری برای تبیین و تشریح دیدگاه‌های خود درجهت ضرورت حفظ صیانت از حقوق صنفی جامعه کارگری و نقض عملکرد غیر علمی و غیر حقوقی اینگونه تشکل‌ها و سایر مخالفان و منتقدان قانون کار آنان را به مناظره فرا می‌خواند.

فراز گفت: از آنجا که نهادهای صنفی کارگری باید در مورد عملکرد خود پاسخگوی کارگران شاغل و بازنشسته امروز و فردای جامعه باشند، مسئولان این نهاد‌ها نباید منافع و تمایلات شخصی خود را در پیگیری خواسته‌های صنفی جامعه کارگری دخالت داده و سال‌ها دستاوردهای صنفی و حقوقی کارگران را نابود کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز