خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد:

ضرورت ارتقای سطح معیشت معلمان

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۲۷۷

معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن حضور در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بر ضرورت ارتقای سطح معیشت معلمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انصاری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان و هنرستان دخترانه شهید خیرآبادی در منطقه 19 تهران برگزار شد، گفت: افتخار می‌کنیم به پیامبری که در زمان جهالت هیچ محدودیتی برای کسب علم و دانش قائل نبود و همچنین گرامی می‌داریم؛ هفته دفاع مقدس را با توجه به اینکه دفاع مقدس مدرسه ایثار،‌ عشق و مردانگی بود و آموزش و پرورش نیز چه در زمان انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس نقش پررنگی داشت و شاهد بودیم که در 8 سال دفاع مقدس دانش‌آموزان سنگر مدرسه را رها کردند و به سنگر دفاع از تمامیت ارضی شتافتند.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: دولت یازدهم با اجرای سند تحول آموزش و پرورش و تغییرات وسیعی که در دست اجرا دارد کارآمدی بهتری را برای آموزش و پرورش نوید می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان بنیان‌های توسعه پایدار و پیشرفت کشور باید تقویت شود، افزود: در نظام آموزشی ما خلل‌هایی وجود دارد که باید ترمیم شود؛ برای نمونه پیوند میان آموزش و پرورش آموزش عالی بازار کار صنعت و توسعه کشور باید محکم‌تر باشد در حالی که امروز گسستی را در این زمینه می‌بینیم.

انصاری ادامه داد: افزایش مهارت زندگی حرفه‌ای، افزایش توان اندیشیدن و خلاقیت باید در کنار علم و دانش دیده شود و نظام آموزشی به جای حفظ محوری باید به سمت تفکرمحوری حرکت کند تا دانش‌آموزان پس از اتمام دوره مدرسه با اندوخته‌هایی نامسنجم در ذهن روبرو نباشند که پس از چندی نیز از ذهن آنها برود.

وی ادامه داد: ما نیازمند افرادی خلاق هستیم که میان فکر و اندیشه و عمل پیوند ایجاد کنند و فارغ‌التحصیلانی باشد که برای ورود به عرصه کار آماده باشد و این آمادگی بر اساس خلاقیت و کارآفرینی باشد نه وابسته بودن به میزهای دولتی، چرا که 3500 پرسنل دولت برای اداره این مجموعه کافی است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه کشور مساله اشتغال است، توضیح داد: در سفرهای استانی اولین و مهمترین دغدغه‌ها اشتغال جوانان اعم از دختران و پسران فارغ التحصیل دانشگاهی است دولت تلاش کرده با برداشتن موانع اشتغال همچون جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری، برداشتن تحریم‌ها، دادن اطمینان به سرمایه‌گذاران بین‌المللی و ... از این مشکل بکاهد.

وی گفت: خوشبختانه امسال از رکود خارج شده‌ایم و به سرعت زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حال هموار شدن است. آنچه اکنون اهمیت دارد نیروی انسانی زبده است.

انصاری از دانش‌آموزان خواست تا برای کسب نمره و مدرک تحصیل را دنبال نکنند و تا مطلبی را به درستی درک نکرده‌اند و پیوند آن با عمل و تجربه را درنیافته‌اند؛ قانع نشوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور  در ادامه از خیرین مدرسه ساز تشکر کرد و گفت: با وجود آنکه در سال 94 نسبت به سال 92 در حوزه ساخت مدارس سرمایه‌گذاری از 78 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان افزایش یافته، خیرین نیز به حوزه تجهیز مدارس به ابزار به روز آزمایشگاهی، پژوهش، کتابخانه، کامپیوتر و تجهیزاتی که دانش‌آموزان و معلمان به آن نیاز دارند؛ همت گمارند. اعتبار دولتی نیز در خدمت آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: مدرسه تنها جای کسب علم و دانش نیست، بلکه جایی برای پرورش روح نیز هست اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی، آزادی، ارتقای سطح انسانی و اخلاق مدنی است همه از مجرای آموزش و پرورش عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که خانم‌ها در کنکور سراسری گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند، افزود: ما شاهد دانشمندان بزرگ، پژوهشگران و متخصصین ارزشمندی از میان خانم‌ها هستیم که در عرصه‌های مختلف تجربی، پزشکی، فنی و ... پیشتاز هستند.

انصاری افزود: وظیفه خانم‌ها علاوه بر کسب علم و دانش و پیشرفت کشور وظیفه بزرگ‌تر مادری به عنوان پرورش دهنده نسل آینده است که نقش زنان را نسبت به مردان بیشتر و خطیرتر می‌کند.

معاون رئیس جمهور بر ضرورت ارتقای سطح معیشت معلمان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح رتبه‌ه‌بندی معلمان به صورت جدی در دستور کار دولت است.

وی در ادامه افزود: ما در جامعه و همچنین در آموزش و پرورش با خلأ جدی آموزش عمومی حقوق روبرو هستیم که بسیاری از ناهنجاری‌ها، اختلافات و مشکلات ناشی از عدم آشنایی کافی شهروندان به حقوق شهروندی،‌ اساسی و روابط حقوقی است. بر اساس تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش داریم در صدد ایجاد شیوه‌ای کارآمد در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش حقوق عمومی هستیم.

انصاری در پایان اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی به زودی منتشر می‌شود. آموزش و پرورش در استقرار حقوق شهروندی و تمرین، فهم و اجرای آن نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز