خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ایلنا خبر داد:

وجود ۴۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در کشور/ در قوانین قضایی بازنگری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۷۷

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: هم‌اکنون چهار هزار و ۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در کشور داریم که باید برای حل مشکل آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

روح الله حضرت پور (عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عدم بازدارندگی مجازات زندان‌‌ در کاهش میزان وقوع جرم اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد چرخه معیوب تکرار جرم در کشور هستیم به‌ گونه‌ای که مجرم بازداشت و پس از مدتی از زندان آزاد می‌شود، اما این فرد باز هم مرتکب جرم می‌شود؛ یعنی بازداشت و زندان در پیشگیری از ارتکاب به جرم بازدارنده نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: در این کمیسیون تلاش می‌کنیم در رابطه با برخی قوانین قضایی از جمله قوانین مربوط به اعدام و سایر موادی که مشکل دارد؛ پس از کارشناسی‌های لازم بازنگری‌هایی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس موظف است؛ قوانین قضایی را بازنگری کند، گفت: واقعیت این است که تکرار بسیاری از جرایم به دلیل آسیب‌های موجود در جامعه از جمله بیکاری است.

حضرت پور افزود: در زندان‌ها نیازمند اقدامات فرهنگی از جمله آموزش مجرمان هستیم به گونه‌ای که با توانمندسازی پس از آزادی از زندان مجدد مرتکب جرم نشوند. فضا نباید بدین گونه باشد که مجرمان در یک بند صرفاً زمان خود را سپری کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه پنج درصد از بودجه ملی باید به قوه قضاییه اختصاص یابد، افزود: هم‌اکنون چهار هزار و ۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در کشور داریم که باید برای حل مشکل آنها نیز چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز