خبرگزاری کار ایران

سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا:

وجود ۲ هزار اتوبوس آلوده در تهران/ همکاری اتوبوسرانی در طرح LEZ برای کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۵۲۵

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: هرچند که تعداد اتوبوس‌های آلاینده ما بسیار ناچیز است، اما همین مقدار نیز نباید وجود داشته باشد و ما تلاش داریم به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح LEZ این طرح را طرحی مترقی خواند و گفت: این طرح در بسیاری از کشورها انجام شده و ورود اتوبوس بر اساس استاندارهای مرتبط با میزان آلایندگی آن است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اتوبوسرانی تهران وظیفه‌ای برعهده گرفته مبنی براینکه در هسته مرکزی و در نقاطی که این طرح مشخص می‌کند؛ اتوبوس‌هایی که تولید آلودگی می‌کنند -که عمدتا اتوبوس‌های دیزل هستند- را وارد این محدوده نکنیم.

سنندجی با بیان اینکه نیمی از اتوبوس‌هایی که در تهران داریم؛ گازسوز و فرسوده هستند، اظهار کرد: فرسودگی اتوبوس‌ها عمدتا مسئله ناایمنی را به دنبال دارند. همچنین تعدادی از اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو ۴ و ۳ هستند که تمامی اتوبوس‌های دو کابین ما دراین بخش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو ۳و۴؛ هزار و ۲۰۰ دستگاه است، عنوان کرد: تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده با عمر بیش از ۱۰ و ۱۱ سال داریم که سوخت دیزل داشته و هوا را آلوده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم در هسته مرکزی از اتوبوس گازسوز استفاده کنیم. هرچند که تعداد اتوبوس‌های آلاینده ما بسیار ناچیز است، اما همین مقدار نیز نباید وجود داشته باشد و ما تلاش داریم به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز