خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکلات صنعت با تصمیم قاطع دولت قابل حل است/اقدامات عاقلانه دولت در پسا برجام

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۱۴۸

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی با بیان اینکه دلواپس بودن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت : چون تصمیم حاکمیت اجرای برجام بوده است لذا اقدامات دولت به عنوان مجری‌تاکنون درپسابرجام عاقلانه بوده است.

سید جواد زمانی در حاشیه جلسه دوره‌ای اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اذعان به وجود مشکلات در حوزه صنعت کشور گفت : حل مشکل صنعت دست اتاق بازرگانی نیست بلکه وظیفه اتاق مشاوره تخصصی و کارشناسی شده است که می تواند به قوه مجریه برای حل مشکل موجود در صنعت کمک کند.

وی تسهیلات، رقابت و تولید را سه مشکل مهم حوزه صنعت کشور عنوان کرد و یاد آورشد : مشکلات  صنعت با تصمیم قاطع دولت قابل حل است .

زمانی با اشاره به اینکه قبل از برجام حل مشکلات صنعت مسدود شده بود، گفت : با اجرای برجام راه حل مشکلات صنعت باز شد ولی نیاز به اقدامات اساسی در این زمینه دارد .

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور هیات های خارجی در ایران و متقابلا از ایران به دیگر کشورهای دنیا بعد از برجام به عنوان اتفاقی مبارک یاد کرد و گفت : با اجرای برجام مقدمات کار شروع شده و قراردادهایی که بعد از برجام با کشورهای خارجی منعقد شده امیدوار کننده است .

وی در پاسخ خبرنگار ایلنا در کاشان دلیل کندی رونق اقتصادی را داد و ستد و ندیده شدن اثرات برجام در "کف بازار" گفت: تا حرکتی که پس از برجام شروع شده به انتها نرسد در کف بازار چیزی دیده نخواهد شد .

عضو هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین افزود: اثرات برجام زمانی مشخص خواهد شد که این مسیری که سال ها به دلیل تحریم باید می رفتیم ، طی کنیم .

وی با بیان اینکه پس از اجرای برجام در کشتیرانی و تجارت‌های سبک مشکل آنچنانی نداریم، اظهار کرد: هر چند موانعی که آمریکا پس از  برجام برای کشورمان بوجود آورد تاثیر گذار است ولی باید از کنار این موانع بگذریم.

زمانی با بیان اینکه دولت تدبیر  و امید به خوبی  وظیفه‌اش را پس از برجام انجام داد، گفت : از این به بعد نیازمند حمایت مردم ، بخش خصوصی  و همفکری همه اقشار جامعه هستیم .

وی با بیان اینکه براساس گفته ظریف پسا برجام می‌تواند هم پایان خوب و هم پایان بدی داشته باشد، افزود : چون دریچه حرکت را دولت باز کرده یک نفر به خوبی از این دریچه عبورمی کند و دیگری می‌نشیند و فقط دلواپسش می شود که این حرکت انجام نشود.

وی بیکاری را یکی از معضلات کشورمان عنوان کرد و گفت: تا تولید و اقتصاد در کشورمان رونق پیدا نکند هیچ موقع اشتغال بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: امیدواریم با توجه به همسویی و همگرایی که اتاق بازرگانی با دولت و مجلس دارد بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

وی از کاشان به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی کشورمان و دنیا نام برد و گفت: کاشان یکی از شهرهای انگشت شمار صنعتی و توانمند ایران است.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان علاوه براینکه در حوزه صنعت ، معدن و گردشگری زمینه های خوبی دارد، این استان را یکی از استان‌های بسیار فعال در تولید گل گلاب و عرقیجات گیاهی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه کاشان پایتخت گل و گلاب ایران است، امیدوارم مردم و فعالان اقتصادی کاشان و دیگر استان‌های کشور بتوانند از توانمندی‌های خوبی که در این شهرستان وجود دارد، بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز