خبرگزاری کار ایران

فرماندار هرسین مطرح کرد:

جوانان هرسینی اشتیاقی برای ثبت نام در کلاس‌های فنی ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۸۷۰

فرماندار هرسین گفت: علیرغم فراخوان ثبت نام در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه ای در شهرستان هرسین اشتیاقی در بین جوانان مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در هرسین، پایگاه بسیج اداری شهید عبدالحمید حسینی در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان هرسین صبح امروز با حضور فرماندار و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.

در این مراسم فرماندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، فرمانده سپاه ناحیه هرسین، بسیجیان و کارآموزان مرکز حضور داشتند.

فرماندار در این برنامه اظهار کرد: جوانان خود را با فضای نیازهای شغلی جامعه تطبیق دهند و با یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای آینده خود را تضمین و مسیر شغلی خود را هموار سازند.

محمدی عنوان کرد: تقویت فرهنگ بسیجی در محیط‌های کار و شغل باعث تنظیم رفتارها و ایجاد فضای معنوی توأم با کسب اخلاقیات خواهد شد.

فرماندار هرسین از بیکاری بعنوان یکی از آسیب‌های جدی و اساسی کشور برای خارج شدن جوانان از هنجارها  نام برد و اظهار کرد: در تعریف بیکاری و راه‌های رفع آن تفاسیر متعددی ارائه شده است و در این زمینه تکیه بر روش‌های علمی به لحاظ ریشه یابی معضلات و دستیابی به راهکارهای مناسب در بسیاری از جوامع پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم بیکاری متوجه جوانان‌متولد دهه 60 شده است، ادامه داد: افزایش بی‌رویه جمعیت، تقاضای پرداختن به مشاغل اداری و دولتی و پدیده جوانان تحصیلکرده و رشد زیاد جمعیت باعث شده که بیشترین نرخ آمار بیکاری کشور متوجه جوانان این برهه زمانی شود.

محمدی تصریح کرد: تنظیم چارچوب های مثبت کاری، ثبات مسیر شغلی برای تضمین آینده ای موفق  برای افرادی که احتیاج به کار دارند می بایست در محیط کسب مهارت های فنی و حرفه ای شکل گیرد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح کشور بخاطر ایجاد بسترهای مهارتی و شغلی جوانان را در مسیرهای مشخص و زودبازده شغلی قرار می دهند.

فرماندار هرسین در پایان گفت: علیرغم فراخوان ثبت نام در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در شهرستان هرسین اشتیاقی در بین جوانان مشاهده نمی‌شود و این در حالیست که زمان قابل توجهی در اختیار نسل جوان وجود دارد و حضور در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه ای می تواند بخشی از زمان موجود را بصورت بهینه در برگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز