خبرگزاری کار ایران

نماینده تایباد، باخرز و تربت جام در گفت وگو با ایلنا:

بیانات رهبری پشتوانه فوق العاده قوی برای تیم مذاکره کننده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۲۵

نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات مقام معظم رهبری پشتوانه فوق العاده قوی برای تیم مذاکره کننده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برجام و هشدارهای ایشان به طرف مذاکره کننده غربی می تواند نقطه قوت دیپلماتیک ایران در این مذاکرات باشد، چرا که این سخنان نشان دهنده آن بود که ایران از موضع قدرت وارد این مذاکرات شده و هرگاه منافع ایران تامین نشود و طرف مذاکره پایبند به اصول قرارداد نباشد و حقوق ایران را رعایت نکند ایران راه بازگشت را برای خود باز گذاشته است. به نظر من سخنان مقام معظم رهبری می تواند یک پشتوانه فوق العاده قوی برای تیم مذاکره کننده باشد و موضع ما را در فضای بین المللی تقویت کند و زیاده خواهی ها و کارشکنی های طرف های غربی که ظرف این چند ماه اخیر به وجود آمده بود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه فراکسیون امید و فراکسیون ولایت تعامل خوبی با هم دارند، تصریح کرد: نه میان فراکسیون امید و نه میان فراکسیون ولایت هیچ گونه چالشی وجود دارد و این دو فراکسیون با روابط مثبت در کنار هم کار می کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده هیچ گونه اطلاعی در مورد فراکسیون اعتدال اعم از جزئیات تشکیل آن و تعداد اعضای آن ندارم و تاکنون هم این فراکسیون جلسه ای نداشته است.

رحیمی جهان آباد در خصوص احتمال حمایت اصول گرایان از احمدی نژاد در انتخابات 96 اظهار کرد: بنده معتقد هستم قوی ترین گزینه اصول گرایان غیر از احمدی نژاد خواهد بود و احتمالا ایشان گزینه اصلی آصول گرایان نیست حال پیش بینی کاندیدای اصلی اصول گرایان نیازمند گذر زمان است.

وی با بیان اینکه واژه اصول گرایی یک واژه کلی است که طیف های مختلفی را شامل می شود، عنوان کرد: بخش هایی از اصول گرایان میانه اگر نتوانند کاندیدای قوی و با سبد رای بالا در عرصه انتخابات آتی داشته باشند شاید از دکتر روحانی حمایت کنند ولی تمامی این موارد بستگی به آن دارد که چه کسی پیشرو و کاندید اصلی جناح اصول گرا باشد.

وی ادامه داد: حال اگر فرد و کاندید قوی در میان اصول گرایان وجود داشته باشد ممکن است بخشی از اصول گرایان به آقای دکتر روحانی رای ندهند اصول گرایان حتما گزینه هایی برای انتخابات 96 خواهند داشت ولی فعلا هنوز نمی توان اجماع آنان را بر روی گزینه خاص پیش بینی کرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد دولت تصریح کرد: دولت دکتر روحانی تاکنون موفق عمل کرده به ویژه در عرصه سیاست خارجی. حتی ایشان در عرصه سیاست داخلی هم کارنامه قابل دفاعی دارد اما روحانی باید ظرف یک سال باقی مانده بر روی 2 مساله تمرکز یابد، نخست پرهیز از فضاهای چالشی و و احساسی گری در فضای سیاسی کشور است، بنابراین باید توجه بیشتری به طیف های میانه رو مبذول دارد تا از این طریق بتواند اصول گرایان را با خود همراه کند.

رحیمی جهان آباد افزود: دوم تمرکز بر مشکلات معیشتی مردم است، چرا که وضعیت معیشتی مردم اصلا خوب نیست و این می تواند پاشنه آشیل دولت دکتر روحانی باشد، حال اگر گزینه ای رو به روی دکتر روحانی قرار بگیرد که برنامه‌ها و شعارهایش مورد قبول مردم واقع شود دولت دکتر روحانی با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز