خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گچساران گزارش می‌دهد؛

گدایی در بام نفتی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۵۸۹

کم نیستند مردمی که روی ثروت خوابیده‌اند و در فقر و تنگدستی روزگار می‌گذرانند.. گچساران یکی از شهرهایی است که با وجود منابع غنی نفت و گاز مردمانش نصیبی از این ثروت خدادادی ندارند و همچنان چهره زشت تکدی گری در گوشه و کنار این شهر توی ذوق می زند...

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک بطری کوچک‌آب تمام دارایی‌اش از تابستانی است که کودکی نارس‌اش را پشت دانه های درشت عرق٬ صرف تشنگی اش می کند.

تنها نیست؛ آن طرفتر مادر و برادر کوچکترش؛تراژدی نگاه های گذرا از زیر گذر گچساران هستند. زنی گندمی که طفلان اش را به اجبار در فاصله ای سی متری ، وادار به تکدی گری می کند و بهانه اش برای زندگی سیر کردن شکم کودکانی است که رهگذران با گوشه چشمی ، به پاس رمضان سکه ای مقابل‌شان می گذارند.

صحنه دلخراش در حالی مقابل چشم رهگذران است که علاوه بر گرمای غیر قابل تحمل گچساران ، ماه مبارک رمضان و تلنگری برای خوب بودن هایی خاص ، لحظه ای برای تفکر عمیق در مورد ناهنجاری های اجتماعی در استان و شهرستان‌های مان ایجاد می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان گچساران در گفت و گو با ایلنا در گچساران از پیگیری ناهنجاری های رفتاری و کودک آزاری و سالمند آزاری خبر داد و گفت : برای ساماندهی به ناهنجاری های رفتاری تحت موارد کودک آزاری و سالمندآزاری سامانه تلفنی «۱۲۳» متعلق به اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران پیش بینی شده است.

مهران کشاورز  از چند مورد کودک آزاری در شهرستان خبر داد و گفت : بیشترین مورد در سال گذشته با بیست کودک بود که از طرف ناپدری و یا خانواده اجبار به ترک تحصیل و کار داشتند که این موارد با مددکاران حقوقی و اجتماعی اورژانس سیار اجتماعی بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در پاسخ به علت حضور تکدی گران در میادین و زیر گذر شهری گفت : بارها این افراد در مراکز موقت بهزیستی ساکن شدند و پس از رسیدگی و کمک مالی در توان بهزیستی ، اقدام به شناسایی خانواده ها و یا همسران‌شان نموده و تحویل خانواده ها شدند و کسانی که غیر بومی هستند به مراکز استانی جهت پوشش در مراکز بهزیستی و ساماندهی تحویل داده شده اند.

رئیس بهزیستی گچساران افزود: در حال حاضر بودجه‌ای جهت پوشش دائم افراد سرگردان و تامین نیازهای‌شان نداریم و مراکز ما تنها تا 20 روز پذیرای این افراد خواند بود.

کشاورز ادامه داد : گچساران شهری با تنوع اقوام است و بیشتر کودکان کار و یا متکدیان غیر بومی و از مهاجران اسکان یافته ای هستند که عامل بیکاری، اعتیاد والدین و یا فقر مزمن آنان را به تکدی‌گری اجباری سوق می دهد .

وی در پایان از دکتر تاج گردون نماینده مجلس ، فرماندار و امام جمعه و تمامی مدیران فرهنگی شهرستان گچساران خواستار رسیدگی به امور محرومان کم بضاعت و آبرومندی شد که معضل فقر و بیکاری کودکانشان را از ادامه روند زندگی اجتماعی ساده باز می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گچساران این در حالی است که امام جمعه گچساران ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه تاکید به کمک ادارات به محرومان داشت.

امام جمعه گچساران از مردم خواست تا در ماه رمضان با همکاری با برخی ادارات از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در راستای یاری رساندن به نیازمندان گام بردارند.

حجازی افزود: در ماه مبارک رمضان باید تلاش ما بر انجام اعمال خیر همچنین ایجاد وقف و اوقاف، کمک در راستای افزایش رشد علمی و اخلاقی، مراکز آموزش عالی، حوزه‌ها و آموزش و پرورش باشد.

شهرستان گچساران بام نفتی ایران است و بیشترین آمار بیکاری جوانان استان را دارد.  

گزارش: نرگس احمدپور - گچساران 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز