خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت استانداری آذربایجان غربی خبر داد:

بیش از 60 هزار کارمند دولتی در استان آذربایجان غربی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۴۴۶

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی بیش از 60 هزار کارمند دولتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، نادر صفرزاده در نشست جوانان و مسئولان که با محوریت اشتغال جوانان و به همت اداره کل ورزش و جوانان استان اذربایجان غربی و موسسه فرهیختگان جهان پرور در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال است و در این زمینه سازمان ها و ارگان های ذیربط در حال تلاش برای افزایش اشتغال در بین جوانان و در نتیجه افزایش شادی و نشاط در خانواده ها هستند.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی بیش از 60 هزار کارمند دولتی وجود دارد که بیش از 60 درصد آنها در آموزش و پرورش اشتغال دارند ضمن اینکه مشکل بکارگیری نیروها در این دستگاه مربوط به حوزه اعتباری است.

صفرزاده گفت: واحدهای صنعتی غیرفعال و توسعه شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری را در دستور کار قرار دهیم، بسیاری از مشکلات موجود جوانان و فارغ التحصیلان استان حل می شود.

وی اظهار کرد: نبود برنامه‌ریزی در ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار موجب شده شاهد وجود هزاران فارغ التحصیل بیکار در سطح جامعه باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی نیاز به عزم جمعی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان دارد.

وی ادامه داد: امروزه مشکل اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مهم کشور است که امیدواریم نمایندگان مجلس در تصویب اعتبارات جهت تامین پاداش های بازنشستگی و اخذ مجوز استخدام به منظور ورود هر چه سریع تر نیروهای انسانی جوان چاره ای بیندیشند.

صفرزاده گفت: بهره مندی از توانمندی های سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی نیز می‌تواند کمک حال دولت در حل مشکل بیکاری باشد.

وی افزود: بهره برداری از فرودگاه بین المللی منطقه تجاری ماکو و ایجاد مجتمع گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی جهت صدور به بازار روسیه از دیگر راهکارهای مناسب جهت ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز