خبرگزاری کار ایران

یک پیشکسوت جامعه کارگری:

سه‌جانبه گرایی در مدیریت تامین اجتماعی احیا شود/ سازمان در تصرف عدوانی دولت

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۰۷۷

ابوتراب فیضی از فعالان پیشکسوت جامعه کارگری در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستار احیا رویه فراموش شده سه جانبه گرایی در مدیریت سازمان تامین اجتماعی و حفظ استقلال این نهاد شد.

به گزارش ایلنا «ابوتراب فیضی» پیشکسوت جامعه کارگری با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار احیای استقلال سازمان تامین اجتماعی و مکلف نمودن این نهاد به انجام وظایف قانونی خود شده است.

در ابتدای این نامه آمده است: سازمان تامین اجتماعی در فاصله سالهای ۳۴ تا ۸۸ برای مدت ۵۴ سال از طریق شورای عالی ۹ نفره «تامین اجتماعی» اداره می‌شد که به دنبال تغییرات قانون و برهم خوردن این شیوه از آن زمان تاکنون در مدیریت این سازمان نوعی تصرف عدوانی از سوی دولت صورت گرفته است.

این فعال صنفی کارگری در دنباله نامه خود با بیان اینکه منظورش از تصرف عدوانی این است که برخلاف رویه ۵۴ سال گذشته، دیگر جامعه کارگری هیچ نظارت موثری بر حسن مدیریت سازمان تامین اجتماعی ندارد، یادآور شده است: دست کم از حدود ۲ سال قبل در این خصوص شکایتی در کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ثبت شده است که این شکایت تا کنون بی‌پاسخ مانده است.

فیضی در ادامه به شرح وظایف سازمان تامین اجتماعی در قبال جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخته و گفته است:  مسئولیت سازمان تامین اجتماعی مانند سایر صندوق‌های بیمه‌ای ارائه خدمات بیمه های اجتماعی رایگان به کارگران شاغل و بازنشسته  مشمول قانون کار است که از قبل بابت استفاده از این خدمات رایگان به نسبت مزد دریافتی  حق بیمه می‌پردازند.

وی در عین حال در خصوص وضعیت نامعلوم افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۵ در نامه خود یادآور شده است: به موجب ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد. باتوجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به‌‌ همان نسبت افزایش دهد که تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.

این پیشکسوت جامعه کارگری در پایان آورده است: باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است  باید تعهدات قانونی خود را به بیمه‌شدگان اجراء نماید، ولی متاسفانه بصورت یک صندوق حمایتی دولتی درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز