خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد:

۳ برابر شدن پرداختی از جیب مردم و بدهی ۸ هزار میلیاردی بیمه‌ها با اجرای طرح تحول سلامت

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۱۱۷

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت مشکلات عدیده‌ای را تاکنون برای سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده است، گفت: امروزه بیمه‌ها با اجرای این طرح با یک ورشکستگی بزرگ و بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد آدابی؛ رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری همایش نقد و بررسی واقعی طرح تحول سلامت اظهار کرد: این همایش در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و بنا داریم؛ در این همایش به نقد و بررسی واقعی طرح تحول سلامت در آستانه دو سالگی این طرح بپردازیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته به مناسبت سالگرد این طرح وزارت بهداشت همایش نقدی را برگزار کرد، ولی این همایش بدون دعوت از منتقدان واقعی طرح برگزار شد و تنها در این همایش به تعریف و تمجید از طرح تحول سلامت پرداخته شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت مشکلات عدیده‌ای را تاکنون برای سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده است، گفت: امروزه بیمه‌ها با اجرای این طرح یک ورشکستگی بزرگ و بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی روبرو هستند و ما بر آن شدیم که در آستانه سالگرد طرح تحول سلامت فضایی را در اختیار منتقدین حقیقی این طرح قراردهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت طی هفت بند ترسیم شده و به نظر می‌رسد؛ هیچ کار کار‌شناسی روی این طرح انجام نشده است، گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا در هر گام با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود و با اعتراض سایر بخش‌ها مبنی بر اینکه چرا ما در این طرح دیده نشده‌ایم؛ در هر مقطع بسته‌ای ناقص برای آن در نظر گرفته شد که ادامه کار آن را با مشکلات دوچندان روبرو کرد.

آدابی ادامه داد: گام اول در اجرای طرح تحول سلامت اصلاح هتلینگ بیمارستان‌ها بود که متاسفانه در این گام به جز هزینه‌های غیرضروری و ظاهرسازی کار دیگری انجام نشد و تنها به افزایش هزینه‌های این طرح منجر شد و قدم دوم اصلاح ویزیت پزشکان بود که قرار بود؛ برای بیماران حداقل ۸ دقیقه زمان قرار داده شود که این مسئله نیز دربازدیدهای میدانی مشخص شد که به درستی انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه در گام سوم طرح تحول سلامت تعرفه‌های پزشکی ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر رشد داشت، افزود: این رشد باید طی ۱۵ تا ۲۰ سال اتفاق می‌افتاد؛ در حالی که مردم ما الان هزینه‌های خدمات پزشکی را با تعرفه‌های ۱۵ تا ۲۰ سال آینده انجام می‌دهند و این مسئله فشار مضاعفی را بر دوش مردم ایجاد کرده است.

وی در ادامه این نشست با اشاره به ایجاد تعرفه‌های جدید پزشکی در کتاب تعرفه‌گذاری خدمات درمانی گفت: در کنار افزایش مبلغ تعرفه‌های پزشکی ناگهان ۱۷۰۰ تعرفه جدید در کتاب تعرفه‌ها بدون ضابطه و قاعده اضافه شد و این مسئله‌ای است که باید با تشکیل کمیته‌ای با حضور متخصصین و صاحبنظران رسیدگی شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه در نتیجه طرح تحول سلامت بیمارستان‌ها با تقاضاهای القایی روبرو شدند و فشار زیادی که بر بیمارستان‌ها وارد شد؛ روی دوش پرستاری وارد آمد و این قشر از جامعه درمانی را زیر بار کار کمرشکن کرد، بدون اینکه بتوانند از نتایج آن استفاده کنند.

آدابی با اشاره به محورهای همایش نقد و بررسی واقعی طرح تحول سلامت اظهار کرد: یکی از محورهای این همایش اقتصاد مقاومتی و طرح تحول سلامت است که به نظر ما این طرح تحول سلامت کاملا با این شعار بیگانه است و محور دوم همایش عدالت در سطوح مختلف نظام سلامت است که متاسفانه با اجرای طرح تحول سلامت با شکاف وسیعی که در میان طبقات جامعه اتفاق افتاده است بی‌عدالتی در این حوزه موج می‌زند.

وی افزود: تحقق اهداف نظام سلامت از محورهای دیگر همایش نقد و بررسی واقعی طرح تحول سلامت است که در این راستا قرار بود کاهش پرداختی مردم در سیستم بهداشتی و درمانی شاهد باشیم ولی با افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه‌ها، پرداختی از جیب مردم ۳ برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز