خبرگزاری کار ایران

شب گذشته انجام شد:

آزادی کارگران بازداشت شده مجتمع مس «میدوک»

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۲۶۴

شب گذشته (سه شنبه 17 فروردین ماه) تمامی کارگران بازداشت شده مجتمع مس میدوک شهر بابک با سپردن تعهد و قرار وثیقه آزاد شدند .

منابع خبری ایلنا در مجتمع مس میدوک در دنباله این خبر یادآور شدند: در جریانات اعتراض صنفی اخیر کارگران این واحد معدنی حدود  10 نفر از کارگران پیمانکاری بازداشت شده بودند که در حال حاضر همگی آنها آزاد شده‌اند.

در عین حال در خبری که پیرامون همین مسئله به نقل از مسئولان قضایی شهرستان شهربابک از سوی رسانه‌های محلی منتشر شده است، موضوع بازداشت کارگران مورد نظر تکذیب و در عین حال از طرح شکایت کارفرما برعلیه 7 نفر از کارگران سخن به میان آمده است.

به گفته کارگران در جریان اعتراضات اخیر کارگران پیمانکاری شاغل در مجتمع مس میدوک حدود 700 نفر با برپایی تجمعی خواستار دسترسی برابر به مزایای همکاران قرارداد  مستقیم خود که از نظر مقررات اداری قراردادهای آنها به نام «30-24 » تنظیم شده است بودند.

طبق ادعای آنان استفاده از مزایایی همچون برابری پاداش، حق طرح طبقه بندی مشاغل و برخوداری از امنیت شغلی  از جمله خواسته‌های معترضان بوده است که ظاهرا هنوز مورد موافقت کارفرما قرار نگرفته است.

از قرار معلوم پیگیری کارگران معترض برای دسترسی به خواسته‌های صنفی مورد نظر همچنان دارد و در این رابطه منابع ایلنا می‌گویند که برای امروز تعدادی از کارگران در یکی از فضاهای ورزشی منطقه دور هم جمع شده‌اند.

گفتنی است مجتمع مس میدوک شهر بابک که هم اکنون به مجتمع مس کرمان (حوزه شهر بابک) شهرت دارد از سه واحد معدنی به اسامی ایجو ،چاه فیروزه ومیدوک تشکیل شده است؛  این واحد ها با بیش از 700 کارگر پیمانی از سوی چهار شرکت  به اسامی مبین ،اولنگ،آریا جنوب وتوس نصیر به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز