خبرگزاری کار ایران

بندپی:

فرزندخواندگی در کشور مورد استقبال قرار نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۰۴

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بازگشت والدین کودکان بدسرپرست پس از واگذاری آن‌ها به امین موقت مشکل‌ساز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه بهزیستی نهادی علمی و تخصصی بوده و در خصوص آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی به دنبال اجرایی کردن پروتکل‌های علمی است، گفت: ما در برخورد با کودکان خیابانی و معتادان ‌آنچه را که قانون و علم مشخص کرده است به عنوان نقشه راه به عنوان اجرایی کردن این پروتکل‌ها می‌دانیم و تمام تلاش خود را در راستای اثربخشی عملکردمان داشته‌ایم.

وی با اشاره به ادعای شهرداری تهران مبنی بر عملکرد منفعل سازمان بهزیستی گفت: این سخنان مبنای علمی ندارد و جمع‌آوری و نگهداری افراد در راستای اجرای ماده ۱۶ ربطی به سازمان بهزیستی ندارد.

بندپی با بیان اینکه در خصوص ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر صفر تا ۱۰۰ موضوع را می‌پذیریم ادامه داد: در حال حاضر مشغول بازنگری در خصوص نحوه نگهداری و درمان معتادان و تعیین ویژگی‌های کارکنانی است که با آسیب‌دیدگان سر و کار دارند. همچنین ویژگی‌های فیزیکی این اماکن را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در خصوص نحوه کار با شهرداری اختلاف نظرهایی داریم اظهار کرد: این اختلاف‌ها ناشی از نگاه سازمان بهزیستی به مساله آسیب‌هاست و از آنجایی که این سازمان نگاهی علمی به این مسائل دارد باید به صورتی اقدام کند که نتیجه آن قابل دفاع باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تاکنون برای هیچ یک از مراکز ماده ۱۶ که در تهران درخواست مجوز کرده‌اند مجوزی صادر نکرده است اضافه کرد: البته من با نگاه وزارت بهداشت موافق هستم زیرا این مراکز باید دارای استاندارد‌ها و برنامه‌های علمی باشند.

بندپی همچنین در خصوص مهدمسجد‌ها بیان کرد: بسیج کارکردهای متفاوتی دارد و یکی از آن‌ها ورود به حوزه مهدمسجدهاست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی تنها عهده‌دار صدور مجوز برای مهدکودک‌ها بوده و سقف نرخ شهریه را مشخص می‌کند عنوان کرد: میزان تخفیف در دریافت شهریه بر عهده نهادی است که مجوز را دریافت کرده همچنین ما در مناطق محروم بخشی از شهریه مهدکودک‌ها را خود پرداخت می‌کنیم.

محسنی‌بندپی درباره مشکلات فرزندخواندگی گفت: کودکان بی‌سرپرست سه ماه بیشتر در مراکز ما نگهداری نمی‌شوند. به طوری که امروز ۱۶۰۰ خانواده برای بر عهده گرفتن سرپرستی این کودکان پشت نوبت هستند.

وی ادامه داد: اما در خصوص کودکان بدسرپرست وضعیت متفاوت است زیرا در هیچ جای جهان و در هیچ منطقی نمی‌توانیم کودک دارای سرپرست را در اختیار شخص دیگری قرار دهیم لذا برای حمایت از چنین کودکانی بحث فرزندخواندگی یا امین موقت مطرح شده است تا این کودکان به صورت موقت در اختیار خانواده‌ای قرار بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فرزندخواندگی در کشور مورد استقبال قرار نگرفته است توضیح داد: زیرا بعد از چند سال ممکن است والد اصلی به سراغ کودک آمده و درخواست برعهده گرفتن سرپرستی او را داشته باشد که با توجه به انس ایجاد شده میان کودک و خانواده مجازی او چنین شرایطی می‌تواند تاثیری نامطلوب بر کودک و خانواده موقت بگذارد و متاسفانه هنوز قانون و شرع نتوانستند برای این موضوع راه حلی پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز