خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به ایلنا خبر داد؛

بررسی قانون جامع حمایت از کودکان؛ فردا در صحن علنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۴

هدف اصلی این قانون، تسهیل شرایط فرزندخواندگی است به طوری که خانواده‌هایی که کودک دارند و یا زنان سرپرست خانوار می‌توانند با رعایت شرایط قانون مذکور کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند.

ایلنا: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: فردا قانون جامع حمایت از کودکان و فرزندخواندگی در صحن علنی مجلس تصویب می‌شود.

محمد نفریه در گفت‌و‌گو باخبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت قانون طرح جامع حمایت از کودکان و فرزند خواندگی گفت: ۲۳ ایراد به قانون وارد شد که موجب آن شد تا قانون طرح جامع حمایت از کودکان و فرزندخواندگی به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این قانون پس از بررسی‌های کمیسیون اجتماعی، چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد که از ۱۰ اشکال مطرح شده، ۸ مورد آن تصویب شد و ۲ مورد دیگر آن به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که قرار است این قانون فردا در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود.

وی درباره ویژگی‌های این قانون، تصریح کرد: تا قبل از تنظیم این قانون با مشکلات متعددی در زمینه پذیرش فرزندخواندگی روبه‌رو بودیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هدف اصلی این قانون، تسهیل شرایط فرزندخواندگی است به طوری که خانواده‌هایی که کودک دارند و یا زنان سرپرست خانوار می‌توانند با رعایت شرایط قانون مذکور کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند.

نفریه از واگذاری کودکان به سرپرست به عنوان فرزندخواندگی به خانواده‌های واجدشرایط خبرداد و افزود: کودکانی که بد سرپرست هستند و دادگاه عدم صلاحیت سرپرستی والدین را تایید کرده باشد به خانواده‌های متقاضی و واجدشرایط داده می‌شوند.

وی ادامه داد: واگذاری کودکان بد سرپرست به خانواده باعث می‌شود تا هزینه‌های وارد شده به سازمان و دولت کمتر شود چراکه در حال حاضر ۸۵ درصد کودکان حاضر در سازمان بهزیستی بدسرپرست هستند و همچنین این کودکان در کانون خانواده تربیت می‌شوند و از نظر عاطفی کمتر آسیب می‌بینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز