خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران:

در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مشارکت مردم نیازمندیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۹۱

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: کاهش وقوع سرقت در جامعه نیازمند تعامل مردم با پلیس است.

به گزارش ایلنا، سردار محسن خانچرلی در جلسه قرارگاه سرقت که با حضور معاونان، پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی غرب استان تهران برگزار شد با اشاره به اینکه پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم از مهمترین وظایف این فرماندهی است، افزود: ایجاد امنیت پایدار بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و در این بین برای کاهش وقوع سرقت در جامعه نیازمند تعامل مردم با پلیس هستیم.

وی، آموزش همگانی و آگاه سازی به موقع مردم را دو مولفه موثر در پیشگری از وقوع سرقت ها دانست و گفت: کارکنان باید  هنگام ماموریت ها و نیز ارتباط با مردم با حسن خلق، صداقت رفتار و عمل صالح، اعتماد مردم را جلب و با آموزش همگانی از وقوع سرقت ها جلوگیری کنند.

سردار خانچرلی با بیان اینکه تشدید اقدامات فرهنگی - اجتماعی در پیشگیری از سرقت و جرایم در سطح جامعه نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در هر سازمان لازم و ضروری است بنابراین تمامی سازمان ها بایستی به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ، رویکرد پلیس را رویکرد جامعه‌محوری و اجتماع‌محوری دانست و ادامه داد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف آرامش و آسایش مردم در حال اجراء است و در این طرح به مشارکت مردم نیازمندیم.

وی، توجه به اصل پیشگیری و عمل به توصیه‌های پلیسی را مهمترین گام در راستای کاهش وقوع جرائم دانست و اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرائم بایستی سرلوحه ماموریت‌های پلیس‌های تخصصی قرار گیرد.

سردار خانچرلی افزود: خوشبختانه دستگاه های نظارتی استان، پیشگیر فرهنگی را مقدم تر از پیشگیری قضایی و حقوقی می دانند که این امر نقطه عطف عملکرد دستگاه های نظارتی است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان بر اهمیت و ضرورت همکاری و مشارکت مردم در پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت، اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی در تحقق آرمان های دینی و برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز