خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

گاتصال تاسیسات گردشگری با بدنه دولت باید کم شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۳۹۰

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اتصال تاسیسات گردشگری با بدنه دولت باید کم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری خود در ارتباط با استانداردسازی هتل‌ها گفت: استانداردسازی هتل‌ها یک الزام نظارتی و کیفیتی است و تاکنون ۲۵۰ مورد قرارداد با هتل‌ها بسته شده است و ۴۸ مورد نیز گواهینامه دریافت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: نگاه به استانداردسازی تطبیق و ارزیابی تاسیسات گردشگری در کشور ما یکپارچه نیست و در واقع باید تلاش کنیم که گواهی‌هایی که به مردم داده می‌شود واقعی باشد زیرا ما حافظ حقوق مردم هستیم. 

وی ادامه داد: اگر کشور ما می‌خواهد با افق پیش روی گردشگری همراه شود باید الزامات آن رعایت شود و از اتصال به بدنه دولت کم کنیم. 

وی در ارتباط با استفاده مسافران از چادر در شهر‌ها گفت: چادر مسافرتی وسیله اقامتی در فضاهای مشخصی در طبیعت است و به هیچ وجه در هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند که از آن در محدوده شهری که مردم حضور دارند استفاده و حریم خصوصی ایجاد شود. چادر‌ها باید در کمپهایی که امنیت وخدمات لازم در آن‌ها تامین شود. 

رحمانی موحد در مورد تشکیل نمایندگی‌های اطلاع رسانی برای تبلیغ گردشگری ایران در کشورهای خارجی گفت: ما مطالعه‌ای را انجام دادیم که براساس آن بازار هدف گردشگریمان با توجه به دارایی‌هایمان احصا شود بنابراین ۴۰کشور را در سه گروه تقسیم بندی کردیم که اکنون برای گروه اول که ۱۶ کشور هستند برنامه ریزیهای عملیاتی صورت گرفته و بحث تبلیغات جامع و دقیقی در نظر گرفته شده است که از طریق نمایندگی‌های ما صورت بگیرد. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: اکنون ده نمایندگی اطلاع رسانی فعال شده که تا پایان سال به ۲۵ نمایندگی می‌رسد. 

رحمانی موحد در ارتباط با پیگیری قاچاق سوخت با اتوبوس گردشگری گفت: زمانی که آژانس مسافرتی وسیله‌ای را برای سفر به گردشگران می‌دهد به طور کامل مسئولیت آن وسیله به عهده آنهاست. آژانس مربوطه باید از سلامت اتوبوسی که در اختیار می‌گیرد باخبر باشد زیرا در برابر مردم و مبلغی که از مطالبه می‌کند باید خدمات مناسبی نیز در اختیارشان قرار دهد و کم‌فروشی نکند. در این باره با سازمان راهداری صحبت شد و آن‌ها نیز اعلام کردند که با این مساله برخورد خواهند کرد. این اتفاق ممکن است در همه فعالیت‌های اقتصادی پیش بیاید. مهم این است که متولی باید مراقب آن باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز