خبرگزاری کار ایران

جلال پور ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی در اقتصاد؛

ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت محیط کسب و کار را بهبود می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۱۹۸

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آثار اقتصاد دانش‌بنیان در جشنواره کرمان به خوبی دیده می‌شود و همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده نشده نگاه کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن جلال پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری درجشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: باید نگاه جدی‌تری در حوزه سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد شود و گردشگری یکی از مسائلی است که امروز استان کرمان می تواند به آن بپردازد و بیش از پیش همت مسئولین استان را می‌طلبد که با عزم جدی شرایط سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: اقتصاد نفت زده ایران، سرمایه ملی را تبدیل به هزینه‌های جاری کرد و روز به روز دولت بزرگتر و بخش خصوصی کوچک‌تر می‌شود که این مسئله اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

جلال‌پور تصریح کرد: استان کرمان، استانی پر از ظرفیت از جنبه‌های گوناگون است و در حوزه گردشگری با رقم اندکی می‌توانیم حدود 5 شغل جدید ایجاد کنیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران و کرمان آمادگی فعالیت در بخش‌های مختلف کشت گلخانه‌ای و کشاورزی را دارد و میزان قابل قبولی بهره‌وری را در این حوزه دارا است.

وی ضمن تاکید بر اقتصاد بدون رانت اظهار داشت: مسائلی که در اقتصاد کشور اتفاق افتاده است سبب رشد مجموعه‌هایی شده که نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نکرده بلکه اقتصاد سالم را نیز از بین برده است.

جلال پور همچنین با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان گفت: آثار اقتصاد دانش بنیان در این نمایشگاه به خوبی دیده می‌شود و همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده نشده نگاه کنیم زیرا این گونه سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌وری را بدون ایجاد تورم بالا می‌برد.

وی افزود: قیمت‌گذاری آب در صنعت خیلی عجیب است و متاسفانه برخی شرکت‌های تولیدی هنوز آب را از عمق چاه‌ها برداشت می کنند و باید در انتخاب محصول با قابلیت کشت و بازدهی بالا دقت زیادی به عمل آید چرا که برخی محصولات می‌تواند با همین یک لیتر آب چندین برابر بهره‌وری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: از 82 هزار واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ، متاسفانه 14 هزار واحد تعطیل می باشند و 22هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور به صورت نیمه فعال و 14هزار واحد دیگر نیز با 70 درصد توان خود کار می کنند.

وی ادامه داد: از طریق 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید، می‌توان 180 تا 200 هزار شغل جدید برای کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه‌های تاریخی و طبیعی در رده 5 استان اول کشور قرار دارد عنوان کرد: در زمینه گردشگری شرایط مناسب استان کرمان باید بیش از پیش شکوفا گردد.

جلال پور تاکید کرد: امروزه کشور و به تبع آن استان کرمان به سرمایه گذاری نیاز دارد لذا بیش از پیش همت مسئولین استان بر این است که با عزم جدی و شرایط رو به توسعه استان فرصت سرمایه گذاری را ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنها 25 درصد بر روی اقتصاد ایران تاثیر گذار بوده است و کسی نباید فکر کند که پس از برداشته شدن تحریم‌ها، وضغیت اقتصاد کشور خیلی خوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت شفافیت سازی در مسائل می‌باشد تا بتوانیم از طریق ایجاد فضای اقتصاد رقابتی و بدون رانت فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز