خبرگزاری کار ایران

محمد شیروانی جشنواره فیلم برگزار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۲۸۷

اولین فستیوال "ویدیوهای ١٥ ثانیه‌ای اینستاگرام" توسط کارگاه سینمای آلترناتیو ایران در محیط اینستاگرام برگزار می‌شود.

 به  گزارش خبرنگار ایلنا؛ علاقمندان در جشنواره  می‌توانند ویدئوهای خود را با موضوع آزاد تا تاریخ ١٥ مرداد در قالب (داستانی، مستند، تجربی، سلف پرتره) متناسب با محدودیت زمانی اینستاگرام به آدرس زیر هشتک کنند. #alternativecinemaworkshop

ویدیوها می‌بایست با موبایل ضبط شده باشند و استفاده از برش و تمهیدات تصویری در طول آن بلامانع است. هر فرد می‌تواند حداکثر با ٣ ویدئوی ١٥ ثانیه‌ای در اولین فستیوال "آلترناتیو اینستا" شرکت کند.

محمد شیروانی دریاداشتی که در اختیار ایلنا قرار داده؛ درباره برگزاری این جشنواره نوشته است:

محدودیت زمان ١٥ ثانیه‌ای برای آپلود ویدئو در فضای مجازی اینستاگرام ما را ملزم می‌کند تا از مقدمه و مؤخره که عادت دیرینه ما ایرانی‌ها در سخنوری، قصه گویی و روایت است؛ پرهیز کنیم.

در شعر ایجاز و خلاصه‌گویی ویژگی بارز دوبیتی ایرانی و هایکو ژاپنی‌ست که شاعر با حداقل کلمات بین  ١٥ تا ١٧ کلمه  روایتی کامل و تأثیرگذار می‌آفریند.

شاید تا یک دهه قبل فیلم کوتاه به این نیاز معاصر پاسخ می‌داد اما پیشرفت تکنولوژی و سرعت تغییرات، مدیوم‌های تازه‌ای را پیشنهاد می‌دهد و نیاز به نو شدن را در مدت زمان کوتاهتری گوشزد می‌کند.

موزیک ویدئوها در سالهای اخیر به پشتوانه موسیقی و در محدوده زمانی یک قطعه یا یک ترانه، بیشترین حجم اطلاعات تصویری و بازیگوشی‌های فرمی را در ترکیب‌بندی رنگ و نور، فضاسازی‌های خلاقانه، ایجاز و روایت‌های غیرخطی ارائه کرده‌اند.

اما زندگی کوتاه است و مخاطب امروز در تکثر انتخاب سردرگم است و می‌خواهد تا در کمترین زمان ممکن، بیشترین را ببیند و خب کافی‌ست که تا ١٥ بشمارد و یک ویدئو تمام وجودش را سرشار کند. برای اطلاع از نحوه داوری‌ها و جزئیات جوائز و اعلام برگزیده‌ها به صفحه اینستاگرام alternativecinemaworkshop@ سر بزنید.

کارگاه سینمای آلترناتیو از سال ١٣٩١ با مدیریت محمد شیروانی سینماگر نوگرای ایرانی؛ در تهران راه‌اندازی شد تا به کشف و پرورش استعدادهای جوان در سایه مانده‌ی سینمای ایران کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز