خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۸۷۳

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای اخلاق پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی نهادینه شدن معرفت و عمل به اخلاق پزشکی بر پایه هنجارهای اسلامی و انسانی را یکی از ماموریت های نظام سلامت بیان کرد و گفت: استقرار نظام سلامت پاسخگو، احترام همه‌جانبه به کرامت انسانی، تلاش برای دستیابی به معرفت و مدیریت فراگیر اخلاق پزشکی در زمینه‌های مختلف از دیگر وظایف نظام سلامت کشور است.

معاون آموزشی ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، افزود: به دلیل تاثیر رعایت اصول اخلاق حرفه ای در همه ابعاد نظام سلامت بخصوص رضایت ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت، این شورا تشکیل شده است.

نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور تشکیل این شورا در دانشگاه­های علوم پزشکی را زمینه ساز اجرای مصوبات شورای عالی اخلاق پزشکی کشور و نهادینه شدن اخلاق حرفه­ای در نظام سلامت کشور دانست و افزود: به همین منظور دستورالعمل تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

لاریجانی تاکید کرد: لازم است کلیه دانشگاه­های علوم پزشکی کشور با توجه به ظرفیت­های محیطی و شرایط بومی موجود در منطقه و مطابق با مفاد این دستورالعمل نسبت به تشکیل شورای اخلاق پزشکی در دانشگاه اقدام کنند و نتایج این اقدامات را جهت انجام هماهنگی­های لازم به دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی کشور منعکس کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز