خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد؛

تاسیس بانک زیر ساخت آسیا موجب کاهش فقر و صلح در منطقه می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۱۹۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاسیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا را موجب کاهش فقر و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواند.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا که در حاشیه  مراسم امضای اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB ) سخن می گفت ،اظهار داشت : اهمیت تاسیس این بانک به واسطه  ایفای  نقش  مهم کشورهای آسیایی در اقتصاد جهانی و تاثیراتی بانک در توسعه زیرساخت این کشورها  با هدف پیوند اقتصاد کشورهای منطقه با جهان به خوبی مشهود است.

وی در ادامه افزود : توسعه زیرساخت‌های کشورهای عضو مهمترین نکته برای دستیابی به یکپارچگی اقتصادی کشورهای آسیایی تلقی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان  در ادامه اظهار امیدواری کرد  فعالیت‌های آتی بانک در عرصه تامین مالی پروژ ه های زیرساختی در منطقه آسیا، کمبود منابع مالی در این زمینه ها را کاهش داده و باعث تکمیل فعالیت‌های جاری شود.

طیب نیا  تصریح کرد: باعث خوشحالی است که علاوه بر کشورهای آسیا که شاهد حضور کشورهای غیر آسیایی و به ویژه  اروپایی در تاسیس بانک هستیم این امر نشانگر عزم  جدی کشورهای  سایر مناطق جهان به منظور نیل به توسعه پایدار اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم است.

«لو جی وی» وزیر امور اقتصاد و دارایی چین نیز که با سخنان خود این نشست را افتتاح کرد، به همه حاضران خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که بانک توسعه زیرساخت آسیا بتواند در پیشرفت و توسعه قاره کهن نقش ارزشمند خود را ایفا کند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد : توسعه چین بدون توسعه آسیا و چین امکان پذیر نخواهد بود.

"لوجی وی " اظهار داشت: ما حضور نمایندگان اقتصادی 57 کشور از پنج قاره جهان در پکن برای همفکری و نهایی کردن اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا را به فال نیک می گیریم و معتقدیم توسعه واقعی از رهگذر چنین همکاریهایی بدست می آید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی  چین با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار تشکل های اقتصادی جمعی، از جمله بانک توسعه زیر ساخت آسیا در روند توسعه اقتصادی جهان، همکاری و تعامل سازنده کشورهای عضو را ضامن بقای این مجموعه اقتصادی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرمایه اولیه این بانک 100 میلیون دلار می باشد و کشورهای آسیایی و اقیانوسیه می توانند 75 درصد کل سرمایه را در آن مشارکت داشته باشند.

لازم به ذکر است چین ،هند و روسیه به عنوان سه سهامدار بزرگ این بانک می باشند.

براساس این گزارش، روز گذشته نیز نشست مقدماتی با حضور معاونان وزرای اقتصاد کشورهای شرکت کننده برگزار شد و طرفین به تبادل نظر و ارائه دیدگاههای کشورهای خود پرداختند. محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز