خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد:

ضرورت راه‌اندازی«خانه‌هلال» در محلات شهری و روستاها

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۱۰۳

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی«خانه هلال» در محلات شهری و روستاها، گفت: بر این اساس بدون نیاز به ایجاد پست‌های سازمانی، با بهره‌گیری از توان مردمی می‌توان آموزش‌های عمومی امداد و نجات را برای بهره‌مندی از توان مردمی در زمان حوادث احتمالی، در خانه‌های هلال توسعه داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر احمدی در مراسم معارفه سید حمید جمال‌الدینی به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری و سرپرست موسسه آموزش عالی هلال که در محل موسسه آموزش عالی هلال برگزار شد، با تاکید بر این که دامنه ورود جمعیت هلال‌احمر به حوزه آموزش‌های عمومی، آحاد ملت ایران در داخل و حتی خارج از کشور است، اظهار کرد: باید با ایجاد تمرکز در سیاست‌های کلان جمعیت ، از موازی‌کاری‌ها و حتی رقابت‌های کاذب پرهیز کرد.

وی با اشاره به این که هدف اصلی جمعیت هلال‌احمر تحقق «هر خانواده، یک امدادگر» است، افزود: با یک محاسبه کلی، باید ۱۴ میلیون نفر از افراد جامعه را آموزش دهیم تا در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم و برای این مهم باید به صورت جدی هدفگذاری کرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش، خاطرنشان کرد: باید با تمامی عملیات های خود، اهداف علمی را دنبال کرده و به دنبال هر خدمتی که در سطوح داخلی و به‌خصوص بین‌المللی ارائه می‌کنیم، پژوهش‌های لازم را انجام داده و نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و این تجربیات را در قالب پژوهش‌های جامع، کارگاه‌های اموزشی، دروس آموزشی و … در اختیار سایر کشورها نیز قرار دهیم.

وی با اشاره به این که در جمعیت هلال‌احمر به اندازه بیش از دو یا سه وزارتخانه ماموریت وجود دارد، گفت: هلال‌احمر ماموریت‌هایی با ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارد که به فرموده مقام معظم رهبری یکی از ان ویژگی‌ها، چابکی و آماده بودن است.

احمدی با بیان این که هم‌اکنون جمعیت هلال‌احمر در جایگاه مقبولی قرار دارد، اما باید به سمت نقطه مطلوب حرکت کند، اظهار کرد: نیروی انسانی، مهمترین عامل در توسعه هر سازمان و به تبع آن هر جامعه‌‌ای است و یکی از موارد جدی مورد توجه در زمینه نیروی انسانی، توجه به آموزش آنها است.

وی با بیان این که از گذشته در جمعیت به موضوع آموزش پرداخته شده است، عنوان کرد: به‌واقع در هلال‌احمر مرکزی که بتواند به صورت متمرکز، هدفمند و با برنامه و البته آن‌گونه که زیبنده این جمعیت است؛ در زمینه آموزش، حرکت کند، خالی بود و متاسفانه پست‌های آموزشی و واحدهای پراکنده‌ای در استان‌ها وجود داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر این اساس با تدبیر رئیس جمعیت هلال‌احمر به این نتیجه رسیدیم که برای ارائه امور خدماتی تکنیکال در حوزه‌های مختلف به‌خصوص امداد و نجات، باید جایگاه محکمی را در حوزه آموزش ایجاد کنیم و لذا بلافاصله پست‌های آموزشی پراکنده و واحدهای مختلف را گردآوری کرده و در قالب طرح ایجاد معاونت آموزش، پژوهش و فناوری به شورای عالی جمعیت هلال‌احمر ارائه کردیم که با نظر مثبت و همراهی قابل تقدیر شورای عالی جمعیت به فعلیت رسید.

وی با اشاره به این که ایجاد معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال‌احمر با هدف تحقق چهار ماموریت بزرگ آموزش حین ضمن خدمت، آموزش عمومی، آموز‌ش‌های خاص هلال‌احمر در مراکز علمی – کاربردی و پژوهش بوده است، تصریح کرد: در هلال‌احمر، جدای از توجه به ارتقای علمی و سطح تحصیلی، باید با توجه به نیاز سازمانی و تخصصی‌کردن هرچه بیشتر جمعیت، آموزش‌های حین خدمت را توسعه دهیم.

احمدی همچنین با تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر شجاعی‌زاده در موسسه آموزش عالی هلال و به‌خصوص تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی هلال در دوه مدیریت دکتر فرهادی، گفت: قطعا هر سنگ بنایی که در راه علم گذاشته شود، اجر اخروی خواهد داشت و لذا از حسن عملکرد، اخلاق و همکاری دکتر شجاعی‌زاده به عنوان یکی از نیروهای مخلص، باتجربه و دارای پشتوانه علمی تقدیر کرده و از وی می‌خواهم تا همانند همیشه همراه هلال‌احمر باشد.

وی با بیان این که دکتر جمال‌الدینی نیز از مدیران جوان باتجربه و پرتوانی در عرصه‌های مختلف علمی کشور بوده‌اند، افزود: وجود ایشان در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در کنار بهره‌مندی از حضور مغتنم دکتر شجاعی‌زاده برای دستیابی به اهداف آموزشی جمعیت بسیار مثمرثمر خواهد بود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خطاب به دکتر جمال‌الدینی عنوان کرد: باید به جد توجه کرد که نباید هیچ ادغامی میان موسسه آموزش عالی هلال با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری صورت گیرد؛ چراکه هدف اصلی حفظ استقلال هر دو مجموعه و در اصل بهره‌گیری از توان تخصصی و تجربیات موسسه و تطبیق ماموریت‌ها همسو با یکدیگر است.

وی با اشاره به این که موسسه آموزش عالی هلال باید به صورت مستقل عمل کرده و به عبارتی با دستیابی به هویت علمی خاص به برند هلال‌احمر ایران تبدیل شود، تصریح کرد: در همین زمینه باید مسائل مرتبط با موسسه از جمله بودجه، هزینه‌ها و … در هیات امنای موسسه شکل بگیرد و چارچوب‌ها نیز در موسسه تنظیم شود.

احمدی با یادآوری این که هلال‌احمر نمی‌خواهد در آموزش، جانشین آموزش عالی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس همه تلاش ما ایجاد، توسعه و آموزش رشته‌های مرتبط با ماموریت‌ها و وظایف هلال ‌احمر است و در این زمینه نیز با به کیفیت‌های آموزشی توجه خاصی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز