خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛

حجی زواره با غلبه بر نایب قهرمان جهان فینالیست شد/ ایران در انتظار دومین طلا

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۲۵۲

تکواندوکار وزن منهای 74 کیلوگرم ایران با غلبه بر نایب قهرمان سال 2013 جهان به دیدار نهایی رقابت های تکواندوی قهرمانی بزرگسالان جهان راه یافت.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روسیه درحال پیگیری است.

عصر امروز (پنجشنبه) در وزن منهای 74 کیلوگرم مسعود حجی زواره در مرحله نیمه نهایی به مصاف البرت گائون نایب قهرمان سال 2013 جهان از روسیه رفت و در راند طلایی پیروز شد و مجوز حضور در فینال را کسب کرد. حجی زواره راند نخست را با مبارزه ای حساب شده با نتیجه یک بر صفر به برتری رساند.

در آغاز راند دوم نیز نماینده ایران مبارزه هجومی را در دستور کار قرار داد اما هوشیاری البرت گائون سبب شد تا این رقابت به نتیجه چهار بر چهار برسد.

در این راند حجی زواره ضربه بالایی را به حریف وارد کرد که داور امتیازی نداد تا بیژن مقانلو با استفاده از کارت خود درخواست بازبینی فیلم مبارزه داشته باشد.

پس از بازبینی فیلم مشخص شد تا ضربه حجی زواره به گردن نماینده میزبان برخورد کرده و امتیازی تعلق نگرفت و کارت مقانلو نیز گرفته شد.

در راند سوم و پایانی که حساسیت به اوج خود رسیده بود هر دو تکواندوکار با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه دادند که ابتدا حجی زواره به امتیاز پنجم رسید، اما در ثانیه پایانی، عقب نشینی تکواندوکار کشورمان سبب شد تا نماینده میزبان به امتیاز تساوی دست یابد تا کار برای تعیین تکواندوکار برتر به راند طلایی کشیده شود.

در راند طلایی مسعود حجی زواره که با شجاعت مثال زدنی کار می کرد با هجوم های متوالی خود به امتیاز دست یافت و مجوز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد. وی پیش از این با غلبه بر تکواندوکارانی از الجزایر، کرواسی، اسپانیا و مکزیک خود را به جمع چهار نفر برتر رسانده بود.

روز گذشته (چهارشنبه) فرزان عاشورزاده به مدال طلای این مسابقات دست یافت. علیرضا نصرآزادانی کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران نیز امروز از رسیدن به مدال بازماند.

مسابقات قهرمانی جهان که از روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه آغاز شده است تا دوشنبه 28 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز