خبرگزاری کار ایران

دومین حادثه در پالایشگاه شازند به فاصله یک هفته/ شمار قربانیان حادثه قبلی به دو تن رسید

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۴۸

یکی دیگر از کارگران مصدوم حادثه ۷ اردیبهشت در پالایشگاه امام خمینی شازند جان باخت. همزمان خبر می‌رسد ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت)، حادثه دیگری در واحد تصفیه ته مانده نفت خام این پالایشگاه ۴ کارگر این مجتمع صنعتی را به شدت مصدوم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس بیمارستان امیرالمومنین اراک ساعاتی پیش از مرگ «علیرضا دهقانی»، یکی از پنج کارگر مصدوم حادثه ۷ اردیبهشت در پالایشگاه امام خمینی شازند خبر داد. با مرگ آقای دهقانی شمار قربانیان این حادثه به ۲ تن رسید.

«محمد قزلو» رئیس بیمارستان امیرالمومنین اراک در توضیح این خبر گفته است مصدوم جان باخته علیرضا دهقانی نام دارد که ۲۸ساله است و بر اثر مسمومیت با گاز سولفید هیدروژن دچار آسیب وسیع در بافت‌های داخلی بدن، سیستم اعصاب و قلب و عروق شده و در کمای عمیق فرو رفته بود.

گفتنی است ۷ کارگر پالایشگاه امام خمینی شازند اراک صبح روز ۷ اردیبهشت بر اثر نشت گاز در واحد آب ترش این مجتمع صنعتی به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شدند. دو تن از این کارگران‌‌ همان روز به صورت سرپایی مداوا شدند اما ۵ کارگر دیگر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

از این ۵ کارگر تاکنون دو تن جان باخته‌اند، یکی در بخش سی‌سی‌یو بستری است و در کمای عمیق به سر می‌برد و دو کارگر دیگر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حادثه امروز

در همین حال ساعاتی پیش خبر رسید که حادثه گازگرفتگی در واحد تصفیه ته مانده نفت خام این پالایشگاه ۴ کارگر این مجتمع صنعتی را به شدت مصدوم کرده است.

بر اساس این گزارش، این حادثه در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز در واحد تصفیه ته مانده نفت خام رخ داده است.

«عباس سلیمانی»، مدیر روابط عمومی پالایشگاه امام خمینی شازند در این باره گفته: مصدومان این حادثه از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه هستند که در حال تخلیه کاتالیت از راکتور دچار مسمومیت با گاز ازت شدند.

آنطور که آقای سلیمانی گفته کارگران مصدوم پس از عملیات احیای قلبی و تنفسی برای پیگیری درمانی به بیمارستان امیرالمومنین اراک اعزام شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز