خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی روز کارگر در رشت برگزار شد/ تصویر

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۳۱۳

کارگران شاغل و بازنشسته شهرستان رشت در استان گیلان صبح امروز جمعه ( ۱۱ اردیبهشت) بمناسبت روز جهانی کارگر، راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجتماع امروز کارگران گیلان که تعدادشان بیش از ۱۲۰۰ نفر گزارش شده است از مقابل ساختمان خانه کارگر واقع در خیابان بهشتی شهر رشت به سمت میدان مصلی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، راهپیمایی امروز کارگران شهرستان رشت بمناسبت روز جهانی کارگر در حالی برگزار شد که از سال 86، طی هشت گذشته مجوز راهپیمایی روز جهانی کارگر صادر نمی‌شد.

همچنین از شهر رشت گزارش می‌شود، علاوه بر کارگران شاغل در شهر رشت کارگران سایر شهرستانهای استان در بین تظاهرکنندگان حاضر بودند و که شعارهایی با مضامین «دولت تدبیر امید نقطه امید ماست –حمایت از کارگر مورد تاکید ماست»، «کارگر در تلاش است –به فکر معاش است»، «حقوق کارگر پرداخت باید گردد –مطالبات کاری دریافت باید گردد» سر می‌دادند.

از دیگر مطالبات صنفی مطرح شده در راهپییمایی روز جاری در رشت، اعتراض به افزایش ناعادلانه ۱۷ و ۱۵ درصدی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته و همچنین اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی است.

عمده مطالبه کارگران، اجرای قانون کار است

دبیر خانه کارگر گیلان در حاشیه مراسم روز جهانی کارگر در رشت، ضمن تبریک به به همین مناسبت خواستار اجرای درست قانون کار شد.

حسن ایزدی قانون کار را یادگار امام خمینی دانست و به خبرنگار ایلنا گفت: جامعه کارگری با اصلاح قانون کار مخالفتی ندارد بلکه از تغییر قانون کار به سود کارفرمایان نگران است و تشکل‌های رسمی کارگری نیز به شیوه‌های مختلف مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌اند.

وی در تشریح  دیگر مطالبات کارگران در روز جهانی کارگر تصریح کرد: بخش دیگری از مطالبات کارگران مربوط به افزایش ناچیز حقوق کارگران در شرایطی است که آنان در وضعیت بد معیشتی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز