خبرگزاری کار ایران

در فروردین ماه ۹۴؛

4 صندوق سرمایه گذاری مجوز فعالیت گرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۳۶

سازمان بورس و اوراق بهادار در فروردین ماه سال 1394، مجوز تاسیس و فعالیت 4 صندوق سرمایه گذاری را صادر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در فروردین ماه 94 مجوز تأسیس 4 صندوق بازارگردانی آرمان اعتلاء کشاورزی، سهام بزرگ کاردان، تجارت شاخصی کاردان و صندوق با درآمد ثابت کاردان را صادر کرد.

سیاوش پرویزی نژاد ادامه داد: صندوق بازارگردانی آرمان اعتلاء کشاورزی در سهام(بازارگردانی) و مدیر آن شرکت کارگزاری بانک کشاورزی بوده است، صندوق سهام بزرگ کاردان، در سهام و با مدیریت شرکت تأمین سرمایه کاردان مجوز فعالیت خود را دریافت کرد، صندوق تجارت شاخصی کاردان، در سهام، قابل معامله و با مدیریت تأمین سرمایه کاردان و صندوق با درآمد ثابت کاردان در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با تضمین سود بوده و مدیریت آن نیز برعهده شرکت تأمین سرمایه کاردان است.

وی در خصوص ارزش کل صندوق های سرمایه­ گذاری در تاریخ 22 فروردین ماه 1394، افزود: ارزش صندوق های با درآمد ثابت 59 هزار میلیارد ریال، ارزش صندوق های سرمایه گذاری مختلط 573 میلیارد ریال، صندوق های سرمایه گذاری سهام بزرگ 7 هزار میلیارد ریال، صندوق های شاخصی 83 میلیارد ریال، صندوق سهام کوچک 4 هزار میلیارد ریال، صندوق های قابل معامله نیز 1.700 میلیارد ریال که در کل ارزش صندوق های سرمایه گذاری تا 22 فروردین ماه معادل 74 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

از کل ارزش دارایی های صندوق مبلغ 14 هزار میلیارد ریال سهم و مابقی به اوراق مشارکت و صکوک، سپرده بانکی و وجه نقد اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا فروردین ماه سال جاری، 139 صندوق فعال در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند که در این میان، 35 صندوق با درآمد ثابت، 12 صندوق سرمایه گذاری مختلط، 11 صندوق سرمایه گذاری سهام بزرگ، یک صندوق شاخصی، 72 صندوق سرمایه گذاری سهام کوچک و 8 صندوق قابل معامله مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: تعداد صندوق های بازارگردانی که مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان دریافت کرده­ اند 5 صندوق است که عبارت از صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی نوین پیشرو، امید لوتوس پارسیان، حکمت ایرانیان یکم، گروه توسعه بهشهر و آرمان اعتلاء کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز