خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

۷۵۰ هزار گردشگر خارجی در نوروز وارد کشور شدند/ تعداد گردشگران خروجی مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۶۰۷

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ورود حدود ۷۰۰هزار گردشگر خارجی به کشور در ایام نوروز خبر داد اما اظهار کرد که تعداد مسافرانی که در این ایام از کشور خارج شده‌اند هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی‌موحد در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تعداد گردشگران ورودی و خروجی از کشور در ایام نوروز اظهار کرد: بیشترین ورود گردشگران از مرزهای مهران، بازرگان و باشماق صورت می‌گیرد که تعداد آن‌ها در ایام نوروز به ۷۵۸ هزار نفر رسید. اما تعداد گردشگرانی که در ایام نوروز از کشور خارج شده‌اند، هنوز مشخص نیست و بیستم فروردین احصا خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با تماس‌های صورت گرفته با سامانه گردشگری گفت: این سامانه از ۵ فروردین آغاز به کار کرد و در این مدت با ۲۳ هزار و ۲۵۰تماس روبرو بود. از این تعداد تماس ۹ هزار و ۳۹۰مورد در مورد وضعیت راه‌ها، ۴ هزار و ۶۰۰ مورد در مورد هوا‌شناسی، ۲ هزار و ۱۰۰ مورد در ارتباط با جاذبه‌های گردشگری، ۱۲۲۰ تماس در مورد اماکن رفاهی، ۳۴۰تماس در مورد واحدهای پذیرایی، ۳۶۰ مورد در ارتباط با اسناد بین‌المللی و ۹۸ مورد شکایت بوده است که از این تعداد ۴۹ شکایت مربوط به دفا‌تر مسافرتی و ۲۰ مورد مرتبط با مراکز اقامتی بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارتباط با واحدهای اقامتی آموزش و پرورش اظهار کرد: واحدهای اقامتی این وزارتخانه شامل اردوگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، خانه معلم‌ها و بیشترین تعداد مربوط به کلاس‌های مدرسه است. با توجه به مصوبه ستاد هماهنگی سفر اولویت اسکان در این مراکز با فرهنگیان و کادر آموزش و پرورش بوده است، اما در برخی استان‌ها که با حجم زیادی از مسافر روبرو بودیم، با هماهنگی استانداری این مراکز اقامتی به دیگر مسافران نیز خدمات ارائه داده است.

رحمانی‌موحد ادامه داد: هزینه دریافتی این مراکز براساس تصمیم خود آموزش و پرورش صورت گرفته و آنگونه که ما نظارت کردیم، اساس میزان امکانات هر مرکز نرخ استفاده از کلاس‌های مدارس برای مسافران برابر با سه نرخ ۲۵، ۱۸ و ۱۲هزار تومان بوده است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران در مورد کمبود امکانات اطلاع‌رسانی در مورد نقاط گردشگری اظهار داشت: در سراسر کشور ۲۸۰۰ پایگاه اطلاع‌رسانی، ۲۳۰ تلویزیون شهری، ۳۰ میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی و ۴۳۰ ساعت برنامه تلویزیونی به اطلاع‌رسانی در خصوص مقاصد گردشگری اختصاص داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: امسال ۶۸ میلیون نفر بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی در کشور ثبت شده و برای اولین بار علاوه بر مراکز استان‌ها، آمارهای شهرستان‌ها نیز در این تعداد در نظر گرفته شده است. این عدد نشان می‌دهد که بازدید از موزه‌ها و کاخ موزه‌ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش داشته است. برای نمونه مرکز گردشگری طوس در شهر مشهد با ۵۷ درصد افزایش بازدید نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرایی بین‌راهی موظف بوده‌اند که به گردشگران خدمات بهداشتی ارائه کنند، گفت: در ارتباط با اقامت در چادرهای مسافرتی گاهی با موارد متناقض و عجیبی روبرو هستیم. برای نمونه شاهدیم که گاهی در کنار یک کمپ شهری یک اتومبیل بسیار گرانقیمت پارک شده است. به هرحال سیاست ما بر این است که از اقامت در چادر مسافرتی به سمت اقامت در مراکز مسقف و رسمی حرکت کنیم که این امر با توسعه زیرساخت‌ها محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز