خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق

تجمع هر روزه کارگران کشتارگاه «مرغ کیسم» پس از تعطیلات رسمی نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۶۰۴

۱۸۰ کارگر کشتارگاه صنعتی «مرغ کیسم» در استان گیلان پس از تعطیلات رسمی نوروز در اعتراض به تعویق بیش از چهار ماه حقوق‌شان هر روز در محوطه کارخانه، اداره کار یا مقابل فرمانداری آستانه اشرفیه تجمع می‌کنند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که سابقه کار ۸ تا ۱۲ ساله در کشتارگاه صنعتی مرغ کیسم را دارند به دلیل آنچه از سوی کارفرما مشکلات مالی عنوان می‌شود، از آذر ماه سال گذشته (۹۳) تا کنون حقوق نگرفته‌اند. عیدی پایان سال و سنوات خدمت این کارگران نیز هنوز پرداخت نشده است.

کارگران در واکنش به این موضوع بعد از تعطیلات رسمی نوروز هر روز در محوطه کارخانه و مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه تجمع اعتراضی بر پا می‌کنند.

کارگران کشارگاه مرغ کیسم می‌گویند مشکلات این واحد صنعتی دست کم از دو سال پیش به دلیل وصول نشدن مطالبات این واحد کشتارگاهی از وزارت صنعت معدن وتجارت دولت‌های نهم و دهم آغاز شده است.

به ادعای کارگران، پس از اجرایطرح هدفمند کردن یارانه‌ها وزارت صنعت معدن وتجارت دولت وقت برای کنترل بازار قراردادی را با کشتارگاه مرغ کیسم منعقد کرد اما با وجود آنکه این کشتارگاه مرغ‌های منجمد را طبق توافق با نظارت دولت وارد بازار مصرف کرده است اما بعد از گذشت دو سال هنوز این واحد نتوانسته است طلب مالی خود را از وزارت خانه مذکور وصول کند.

کارگران می‌گویند کشتارگاه مرغ کیسم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کشتارگاهی کشور دو سال پیش حدودا ۵۰۰ کارگر داشته است، اما اکنون نیروی کار این واحد به دلیل افزایش مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی به ۱۸۰ کارگر تقلیل یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز