خبرگزاری کار ایران

در سمنان:

کارگران «آبکامه» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۳۸

«منابع کارگری ایلنا می‌گویند کارگران قراردادموقت این کارخانه طی سه ماه گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و تنها چند کارگر که با قرارداد دائمی کار می‌کنند توانسته‌اند معوقات حقوقی خود را به یک ماه کاهش دهند.»

کارگران کارخانه «آبکامه» در سمنان از تعویق ۳ ماه حقوق ۲۲ کارگر به سبب آنچه کمبود منابع مالی ذکر می‌شود خبر دادند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه «آبکامه» می‌گویند کارگران قراردادموقت این کارخانه طی سه ماه گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و تنها چند کارگر که با قرارداد دائمی کار می‌کنند توانسته‌اند معوقات حقوقی خود را به یک ماه کاهش دهند.

بر اساس این گزارش مجموع کارگران دائمی و موقت این کارخانه تا پیش از آغاز سال جاری به ۵۲ نفر می‌رسید اما در سال جاری تنها ۲۲ نفر کارگر با سابقه کار ۲۰ ساله در این کارخانه کار می‌کنند.

کارگران این کارخانه می‌گویند عمده مشکل این واحد تولید کننده شیرآلات بخاری و آبگرمکن‌های گازی، آزاد نشدن بخش زیادی از منابع مالی بلوکه شده‌اش از زمان تحریمهای اقتصادی در یک کشور غربی است.

این منبع خبری در کارخانه آبکامه در مورد معوقات بیمه‌ای نیروی کار این کارخانه نیز اضافه کرد: با وجود آنکه کارگران این کارخانه در سال جاری مرتبا به تامین اجتماعی پرداخت شده است اما مشکلاتی در سوابق بیمه اجتماعی کارگران مربوط به سالهای گذشته دیده می‌شود.

کارگران همچنین فروش نرفتن محصولات تولیدی‌شان را نیز از مهم‌ترین مشکلات کارخانه عنوان می‌کنند. در این باره یک کارگر بخش تولید آبکامه به ایلنا گفت: با وجود آنکه کارفرما به سختی می‌تواند مواد اولیه تولید را که شمش‌های برنجی و آلومینیوم است تهیه کند، اما در بازار فروش محصولات نیز دچار مشکل شده است.

کارگران این کارخانه واردات انبوه محصولات مشابه اما ارزان خارجی را دلیل فروش نرفتن تولیداتی که خود باکیفیت می‌خوانند می‌دانند و می‌گویند: مسئولان مجوز واردات محصولاتی را می‌دهند که در داخل کشور با کیفیت بهتر تولید می‌شود و ادامه این روند باعثایجاد بحران در واحد‌های تولیدی شده است.

کارگران آب کامه می‌گویند کارفرما برای جبران مشکلات مالی این واحد تولیدی نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارد اما وامهایی که به این کارخانه پیشنهاد می‌شود با بهره‌های بانکی بالاست و کارفرما می‌گوید توان بازپرداخت بهره این وام‌ها را ندارد را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز