خبرگزاری کار ایران

عبدالملک الحوثی:

کشورهای حوزه خلیج‌فارس از القاعده حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۵۵۷

«عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌ها کشورهای حوزه خلیج فارس را به حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه تروریستی القاعده در یمن متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الحوثی در سخنانی که در شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به انصارالله شاخه سیاسی حوثی‌ها پخش شد، برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس را به حمایت مالی و تسلیحاتی از القاعده در جنوب یمن متهم کرد.

رهبر حوثی‌ها تاکید کرد که برخی طرف‌های داخلی و خارجی در حال اعزام تروریست‌ها از خارج یمن به این کشور هستند تا عملیات غربی‌ها برای اشغال یمن را توجیه کنند.

وی تصریح کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس تا کنون موضعی عادلانه و منصفانه درباره یمن و به مصلحت ملت یمن اتخاذ نکرده‌اند.

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت که کشورهای حوزه خلیج‌فارس با فرستادن پول و سلاح برای تکفیری‌ها به دنبال ایجاد فضای مناسب برای فعالیت القاعده در استان‌های جنوبی یمن هستند.

الحوثی حزب «الاصلاح» شاخه اخوان‌المسلمین در یمن و برخی قدرت‌های خارجی را به جذب تکفیری‌ها و دادن سلاح و پوشش سیاسی و رسانه‌ای برای آن‌ها و تجزیه کشور و نیز اشغال آن به نام مبارزه با تروریسم متهم کرد.

رهبر حوثی‌ها تکفیری‌ها را ساخته غربی‌ها و ابزار آن‌ها برای سلطه بر یمن دانست و گفت که این کشور در صدر کشورهایی است که توسط تکفیری هدف قرار گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز