خبرگزاری کار ایران

تحقق اهداف اجلاس تغییرات آب و هوایی و بازنگری در روند همکاری‌های ایران و فرانسه

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۹۷۸

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز پنج شنبه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که به مدت 45 دقیقه در محل وزارت خارجه فرانسه انجام شد، طرفین ضمن مرور اهم موضوعات دو جانبه مورد علاقه، در خصوص مسائل محیط زیستی به خصوص اجلاس بیست و یکم تغییرات آب و هوایی پاریس (COP 21) نیز بحث و گفتگو کردند.

وزیر خارجه فرانسه در بخشی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: در زمان بسیار مهمی هستیم و امیدوارم بتوانیم به یک توافق قابل قبول برای طرفین که برای همه از اهمیت خاصی برخوردار است برسیم.
 
ابتکار نیز با ابراز خرسندی از بهبود نسبی فضای حاکم برمناسبات دو جانبه، نگاه مثبت فابیوس برای پیشبرد مناسبات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ظرفیت های استفاده نشده در این مناسبات، بازنگری در روند همکاری های فیمابین و تقویت آن را در راستای منافع دو کشور ارزیابی کرد. 
 
چگونگی تحرک و هماهنگی دو کشور ایران و فرانسه برای کمک به تحقق اهداف اجلاس COP21، تبیین مشکلات زیست محیطی جهان و آثار مخرب بر هم خوردن تعادل آب و هوایی در مناطق مختلف، آلودگی هوای شهرهای بزرگ، خشکسالی و چالش بین المللی طوفان ریزگردها، لزوم تبیین راه کارهای بین المللی، تاکید براهمیت تسهیل انتقال تکنولوژی های محیط زیستی و تبادل تجربیات بین دوکشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این ملاقات بود.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز