خبرگزاری کار ایران

نجف در گفت‌وگو باایلنا؛

سایه مدیران دولت قبل در حوزه اجرایی سنگینی می کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۱۵

یک عضو شواری مرکزی حزب اسلامی کار گفت:امروز بسیاری از مدیران میانی از دولت قبل هستند و سایه سنگین آنها در این دولت کاملاً مشخص است، زیرا اگر مدیران میانی با دولت همراه نباشند حتماً دولت در پیگیری اهداف اصلی خود با موانعی روبرو می‌شود.

حمید نجف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره فشارهای روزهای اخیر مجلس و اصول‌گرایان به دولت گفت: به نظر من دولت، وزرا، استانداران و کسانی که در حوزه اجرایی فعالیت می‌کنند باید بدانند در انتخابات سال 92 مردم به تغییر رای دادند. بنابراین آنها نباید در مسیر کارهای خودشان ترس و واهمه‌ای از اینگونه فشارها و استیضاح ها داشته باشند.

وی ادامه داد: هرگونه محافظه‌کاری در این مسیر و حرکت نکردن در راستای مطالبات حقیقی مردم باعث می‌شود نظر آنها نسبت به دولت و حوزه اجرا تغییر کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: ما امروز با مسئله پول‌های کثیف که در عرصه سیاسی وارد شده‌اند روبرو هستیم که می‌تواند مانع اصلی در ایجاد فضای دموکراتیک و حقیقی باشد.

نجف اضافه کرد: ما مشاهده کردیم همین پول‌های کثیف در انتخابات اخیر شوراها چگونه خودش را نشان داد که یکی از این نامزدها چند میلیارد برای انتخابات هزینه کرد که به نظر من این خود باعث ایجاد شرایط نابرابر بین نامزدها می‌شود.

این فعال سیاسی گفت: ما باید بدانیم این پول‌های کثیف حتی در نوع عملکرد یک منتخب نیز تاثیر فراوانی دارد چون او همیشه تحت فشار کسانی است که منابعی را برای تامین کردن قرار دادند.

وی بیان کرد: لازم است در راستای ضرورت و شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی و سیاسی در کشور قدم مهمی را برداریم. نه تنها در عرصه انتخابات بلکه احزاب نیز باید نسبت به هزینه‌های انجام شده خود همیشه پاسخگو باشند.

نجف در پاسخ به این سوال که شما فشارهای نمایندگان به دولت، وزرا و مدیران استانی را در سال‌های پایان دوره نمایندگی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: هرچند این فشارها در راستای عمرانی و پیشرفت حوزه نمایندگی یک نماینده باشد بسیار درست و خوب است زیرا این خود یکی از وظایف اصلی یک نماینده است اما این فشارها نباید به گونه‌ای باشد که حس شود یک نماینده می‌خواهد در راستای فعالیت انتخاباتی دولت را تحت فشار قرار دهد.

وی اضافه کرد: هرگونه فشار به دولت در راستای جابجایی مدیران استانی نوعی دخالت در حوزه اجرایی است که حتماً جا دارد نمایندگان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار درباره تغییرات بسیارکم صورت گرفته در حوزه اجرایی گفت: این یکی از مسائلی است که دولت آقای روحانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا مردم برای تغییرات مدنظر خود به این دولت رای دادند.

نجف تصریح کرد: اما ما شاهد هستیم امروز بسیاری از مدیران میانی از دولت قبل هستند و سایه سنگین آنها در این دولت کاملاً مشخص است، زیرا اگر مدیران میانی با دولت همراه نباشند حتماً دولت در پیگیری اهداف اصلی خود با موانعی روبرو می‌شود.

وی درباه تغییرات در دولت احمدی‌نژاد گفت: ما در آن دوره شاهد بودیم تغییرات گسترده‌ای در همه سطوح اتفاق افتاد که ما فقط این نوع تغییرات گسترده را در زمان انقلاب مشاهده کردیم و بسیاری از نخبگان حوزه اجرا حذف شدند.

این فعال سیاسی بیان کرد: دولت روحانی نیز برای دسترسی به اهداف خود باید سعی کند حداقل در بحث اجرایی بسیاری از مدیران را همسو با دولت انتخاب و تغییر دهد هرچند ممکن است در بین این مدیران فعلی نیز کسانی باشند که دارای شایستگی هستند اما اکثر مدیران دولت گذشته که امروز در منصب اجرا قرار دارند شایستگی و همراهی با دولت را ندارند.

وی در پایان بیان کرد: دولت آقای روحانی باید بداند این مدیران و این نوع عملکرد در انتخابات سال آینده و آینده دولت بسیار موثر است که لازم است امروز از این محافظه کاری خارج شوند و تدبیری برای آن بیندیشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز