خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

سه هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام و تعطیل شده در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۴۸۱

در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه‌ تمام و تعطیل شده در لرستان وجود دارد که با احیای این ظرفیت‌ها، استان لرستان تحولی در بخش توسعه و اقتصاد ایجاد می‌کند.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام و تعطیل شده در لرستان وجود دارد که با احیای این ظرفیت‌ها، استان لرستان تحولی در بخش توسعه و اقتصاد ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امروز در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای اداری این استان گفت: در حال حاضر سند آمایش استان به صورت استانی و شهرستانی تهیه و برش شهرستانی آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این سند اشتغال استان به صورت استانی و شهرستانی تهیه و در اختیار فرمانداران شهرستان‌های استان قرار گرفته است، ادامه داد: برای توسعه این شهرستان‌ها هر کدام باید به چه سمتی حرکت کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: تاکنون استان لرستان از ظرفیت گردشگری استفاده نکرده و در حالت مبدا قرار داشته است نه مقصد؛ از این‌رو سیاست‌ ما در استان این است که لرستان را به عنوان مبدا خارج کنیم و به مقصد تبدیل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام و تعطیل شده در لرستان وجود دارد که با احیای این ظرفیت‌ها، استان لرستان تحولی در بخش توسعه و اقتصاد ایجاد می‌کند.

بازوند به راه‌اندازی کشت و صنعت استان لرستان بعد از ۱۶ سال اشاره کرد و افزود: نخستین سرمایه‌گذار خارجی که در کشور سرمایه‌گذاری کرده در استان لرستان بوده و پروژه کشت و صنعت را فعال کرده است که این امر باعثخوشحالی مردم استان لرستان شده است.

وی یادآور شد: مجتمع گلخانه‌ای استان لرستان در دست اجراست و به خاطر کم‌آبی که در این استان وجود دارد به سمت گلخانه‌ای رفته‌ایم تا از هدر رفت آب‌ها جلوگیری شود.

این مسئول به منطقه ویژه اقتصادی ازنا اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی ازنا راه‌اندازی شده و منطقه اقتصادی بروجرد در حال واگذاری به یک سرمایه‌گذار است و پیگیر یک منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان خرم‌آباد هستیم.

استاندار لرستان گفت: قرارگاه خاتم در این استان ۹ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که یکی از این پروژه‌ها آزادراه خرم‌آباد اراک با ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بازوند به ۱۰ سد آبی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: ‌ ۲ سد از این تعداد با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از آن‌ها هفت هزار هکتار زمین آبی و زمینه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار شغل در استان لرستان ایجاد شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با ۵۳ میلیارد تومان اعتبار و با ۹ پروژه توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است و پروازهای این فرودگاه از هفته‌ای پنج پرواز به ۳۰ پرواز رسیده است.

بازوند از خریداری یک هواپیمای ایرلاین برای لرستان خبر داد و گفت: این هواپیما خریداری شده و به زودی به فرودگاه خرم‌آباد منتقل می‌شود.

این مسئول به منابع بانکی استان اشاره کرد و ادامه داد: ‌ منابع بانکی استان‌ لرستان سه هزار میلیارد تومان است اما مصارف آن‌ها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این امر باعثمشکلاتی برای بخش خصوصی ما شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز