خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز:

مدرن‌ترین تصفیه‌خانه شیرابه پسماند شهری کشور در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۶۲

پس از انجام آزمایشات لازم اولیه و نتیجه بخش بودن اقدامات انجام یافته به زودی بهره برداری نهایی از این پروژه عظیم زیست محیطی آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری کلانشهر تبریز از بهره برداری قریب الوقوع مدرن‌ترین تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری کشور در تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، علیرضا اصغری گفت: با توجه به اینکه در راه اندازی آزمایشی تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری متوجه میزان بالای BOD وCOD در خروجی تصفیه خانه شدیم لازم دیدیم که این میزان را تا حد استاندار مورد نیاز جهت استفاده از آب حاصله از فرآیند تصفیه شیرابه در مصارف کشارزی، کاهش دهیم و به همین جهت اقدام به ارتقاء سطح کیفی فرآیند تصفیه شیرابه با خرید نانو فیلتر‌های جدید و نصب آن در سیستم تصفیه کردیم که در حال حاضر در مرحله تکمیلی و فاز نهایی قرار گرفته است.

وی افزود: پس از انجام آزمایشات لازم اولیه و نتیجه بخش بودن اقدامات انجام یافته به‌زودی شاهد بهره برداری نهایی از این پروژه عظیم زیست محیطی خواهیم بود.

اصغری همچنین با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز تنها سازمان تابعه شهرداری تبریز است که دارای چشم انداز ۱۴۰۴ است، افزود: این سازمان همچنین اولین سازمان در بین سازمان‌های مدیریت پسماند سطح کشور می‌باشد که نسبت به استقرار نظام بهداشت، ایمنی و محیط زیست اقدام کرده و در این راستا علاوه بر انجام معاینات و آزمایشات پزشکی پاکبانان و برپایی دوره‌های آموزشی بری پاکبانان و عموم شهروندان تبریزی با حساسیت بسیار پیگیر مباحثزیست محیطی هستیم.

وی سپس با اشاره به انجام مطالاعات اولیه در خصوص احداثمدرن‌ترین ایستگاه میانی تخلیه و حمل پسماندهای شهری، گفت: با ارایه طرح نهایی تا پایان سال جاری، عملیات اجرایی این پروژه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

اصغری راه اندازی ستاد ساماندهی پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی را از دیگر اقدامات این سازمان بر شمرد و افزود: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز آمادگی کامل را برای یک جهش عظیم در سال ۹۴ دارد.

اصغری در خاتمه این برنامه گفتگو ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پایگاه خبری تحلیلی هم نوا، آن لاین بودن را از ویژگی‌های بارز سایت‌های خبری دانست و ضمن تأکید بر انتشار صادقانه و دقیق اخبار خواستار تهیه گزارش‌ها و مقالات تحلیلی در تمامی زمینه‌های خبری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز