خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه جمع آوری فاضلاب مناطق مرکزی تهران

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۴۵

خط با دبی حداکثر ۷۸/۳ مترمکعب در ثانیه فاضلاب محدوده مرکزی(CN) را به صورت موقت به تصفیه‌خانه جنوب منتقل می‌کند و با ارتقاء واحدهای تصفیه‌خانه شوش، فاضلاب این خط به تصفیه‌خانه مذکور منتقل خواهد شد.

خط انتقال اضطراری فاضلاب محدوده مرکزی شهر تهران؛ جمع آوری کننده فاضلاب بخشی از مناطق مرکزی، بر اساس پیش بینی ها تا سه ماهه نخست سال ۹۴ تکمیل خواهد شد.


به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فاضلاب تهران، مدیر اجرای خطوط انتقال این شرکت با اعلام این خبر افزود: این خط انتقال به طول تقریبی ۵/۶ کیلومتر با قطر حدود ۲ متر به صورت تونلی اجرا خواهد شد که از چهار راه شهید مصطفی خمینی(سیروس) آغاز و به تونل شرق واقع در بلوار قدس متصل می‌شود.


مسعود رضا ثامنی تصریح کرد: این خط با دبی حداکثر ۷۸/۳ مترمکعب در ثانیه فاضلاب محدوده مرکزی(CN) را به صورت موقت به تصفیه‌خانه جنوب منتقل می‌کند و با ارتقاء واحدهای تصفیه‌خانه شوش، فاضلاب این خط به تصفیه‌خانه مذکور منتقل خواهد شد.


وی در ادامه تمایز پروژه را در نوع حفاظت از لوله ها عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی در این محدوده به دلایل؛ تغییر بافت خاک در طول ۶ کیلومتر اجرای پروژه، لزوم محافظت از خاک بدنه تونل و جلوگیری از وارد آمدن تنش های بعدی به لوله، با طرح قاب فولادی و شبکه آرماتور مدفون در بتن پاشی حفاظت می شود و عمق حفاری در این طرح با تدابیر خاص ایمنی و تجهیز کارگاهی از ابتدا تا محل اتصال به تونل شرق از ۷ تا ۱۲ متر متغیر است.


مسعودرضا ثامنی افزود: مسیر این خط انتقال از خیابان‌های مصطفی خمینی، صاحب‌جم، میدان شوش، بزرگراه فدائیان اسلام، بزرگراه بعثت و بلوار شهید بروجردی به تصفیه‌خانه شوش، خیابان رجب زاده، عبور عرضی آزادگان، خیابان خاکی و اتصال به تونل شرق در بلوار قدس طراحی شده و در حال حاضردر خیابان فدائیان اسلام، میدان شوش و بلوار شهید بروجردی در حال اجرا است.


ثامنی به کاربرد جدیدترین تکنولوژی ساخت در پروژه مذکور اشاره کرد و گفت: در روش ساخت آدم رو ها به منظور افزایش عمر بهره برداری و جلوگیری از خوردگی بتن جداره آن بر اثر گازهای تولید شده، از یک لایه محافظ برپایه مواد پلیمیری آلی با خلوص صد در صد به ضخامت ۳ میلیمتر استفاده شده است.


وی پیشرفت طرح را حدود ۵۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ناحیه مرکزی تهران مساحتی در حدود ۳۷۸۰ هکتار شامل مناطق ۱۶،۱۵، ۱۲،۱۱، ۷،۶، ۳ است و جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارد و با اتمام این خط، فاضلاب ۷۶۰ هزار نفر از مناطق مرکزی تهران قابل بهره‌برداری و انتقال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز