خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت معاون فرهنگی برای درگذشت مرحوم مشفق کاشانی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۱۰

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت مرحوم مشفق کاشانی پیام تسلیتی صادر کرد.

سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پی درگذشت استاد مشفق کاشانی پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایلنا؛ متن پیام معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد مشفق کاشانی، شاعر و استاد برجستهٔ کشور، جامعه فرهنگی را سوگوار کرد و تمامی دوستداران شعر و ادب را متاثر ساخت.

آن استاد فرزانه، که در دانش و هنر و کرامات انسانی از ستارگان دوران بود و سایه‎ی پرمهر خود را بر سر اهالی سرزمین فرهنگ و شعر و معنویت گسترد و در سالیان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، با اخلاص و فداکاری، هنر و تجربهٔ خویش را به میدان آورد.

شعر و قلم و سخن استاد مشفق، مدافع مرزهای فرهنگ اسلامی این سرزمین بود و حضور فعال ایشان در محافل ادبی و نهادهای فرهنگی، رهاوردهای ارزشمندی داشته است، از جمله راه‎گشایی و هدایت نسلی از شاعران جوان سال­های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی که بعد‌ها، شاعرانی نام‎آور و جریان‎ساز شدند.

فقدان استاد مشفق کاشانی اگرچه رخدادی اندوه‌بار است اما عمر پربرکت ایشان و آثار ارزشمند و دستاوردهای آن بزرگ‌مرد گنجینه‌ای است بی‎بدیل که موجب آرامش خاطر دوست‎داران استاد خواهد بود.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رحلت استاد مشفق کاشانی را به خاندان ارجمند ایشان، جامعه‎ی فرهنگی و مردم شریف ایران تسلیت می‌‎گوید و برای روح بزرگ آن ادیب فرزانه طلب رحمت و غفران الهی دارد.

باشد که استاد مشفق کاشانی که ده‎‌ها سال ستایش‎گر و مرثیه‌سرای اهل بیت علیهم‎السلام بود، در عالم باقی از برکات خدمت‌گزاری به آل‌الله متنعم گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز