خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا:

روزانه ۸ تن ذرات معلق از ترافیک تهران تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۹۳

موتورسیکلت‌های کاربراتوری که اصلی‌ترین موتورهای موجود در شهر هستند؛ از استاندارد یورو ۲ و یورو ۳ فاصله بسیاری دارند.

دبیر همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: روزانه ۸ تن ذرات معلق از ترافیک تهران تولید می‌شود که سهم عمده آن را کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید حسینی در سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در ۱۰ سال گذشته با کاهش تدریجی آلاینده منواکسید کربن به دلیل تصمیم درست سازمان حفاظت محیط زیست وقت در برخورد با خودروهای کاربراتوری و الزام به رعایت استانداردهای یورو ۲ مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اما ذرات معلق به دلیل وجود خودروهای دیزلی در طی این سال‌ها روبه افزایش بوده‌اند و این آلاینده جدید به تدریج سبب روزهایی با وضعیت وخیم در تهران شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده تفاوت آشکاری در غلظت ذرات معلق در کنار اتوبان‌ها با دیگر قسمت‌های شهر دیده می‌شود که این امر بیانگر این است که ترافیک ارتباط مستقیمی با آلودگی هوا دارد.

وی ادامه داد: امسال تعداد روزهای ناسالم ما ۸۵ روز بوده و سه روز هم وضعیت بسیار ناسالم داشتیم، در حالی که در سال ۹۲، با ۱۱۳ روز ناسالم و ۱۰ روز بسیار ناسالم روبرو بودیم.

حسینی در مورد دلایل کاهش روزهای ناسالم در تهران گفت: بخشی از آن به مکانیزم‌های طبیعی باز می‌گردد، اما شاهد افزایش تدریجی کیفیت سوخت نیز بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهایی که استاندارد یورو ۴ را رعایت می‌کنند و در این استاندارد باقی می‌مانند؛ کم است، گفت: هر چند که اهمیت دارد از استاندارد یورو ۲ به یورو ۴ برسیم، اما مهمتر این است که اگر در حال حاضر استاندارد یورو ۲ هستیم در آن پایدار بمانیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: از نظر آلایندگی نیز اکنون خودورهای گازسوز نیز وضعیت بدی دارند، هر چند که سیاست گازسوزکردن، سیاست درستی بود اما آمارها نشان می‌دهد که در عمل این سیاست به خوبی انجام نشده زیرا موتورها باید از پایه گازسوز باشند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری که اصلی‌ترین موتورهای موجود در شهر هستند؛ از استاندارد یورو ۲ و یورو ۳ فاصله بسیاری دارند.، گفت: کافی است که در این زمینه به صنعت موتورسازی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: روزانه هشت تن ذرات معلق از ترافیک تهران تولید می‌شود که سهم عمده آن را کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها به عهده دارند.

حسینی گفت: اما در مورد‌ آلاینده NOX خودروهای سواری بیشترین نقش را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز