خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده درآمل:

انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس درکشور بصورت سنتی اداره می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۵۸

در نظامی که اکنون پیش بینی و طراحی شده مسوولیت اصلی آموزش و پرورش فرزندان بر عهده پدر و مادر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده درآمل گفت: اولیاء نه تنها باید از سطح برنامه‌ریزی وارد برنامه‌های دانش‌آموزی شوند بلکه باید تا حد تعلیم و تربیت به فرزندان خود توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر احمدی درحاشیه افتتاح مرکز مشاوره خانواده اداره آموزش وپرورش آمل درگفتگو با خبرنگاران در خصوص مشکلات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که اعضا نمی‌دانند چه می‌خواهند انجام دهند و کارهایی که به شکل سنتی انجام شده مثل تعمیر، جمع کردن پول و … را مدنظر دارند به همین دلیل ذهن افراد تنها به سمت گرفتن پول می‌رود.

احمدی تصریح کرد: اگر افراد تعلیم و تربیت را بشناسند می‌توانند در انجام برنامه‌ها کمک کنند؛ اگر برنامه‌محور باشیم و در جلسات اولیه این انجمن‌ها فکر برنامه‌ریزی را به کار گیریم مطمئنا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده باید از ابتدای برنامه‌ریزی تا ارزشیابی فرزندان حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش باید به یک نهاد آموزش و پرورش تبدیل شود به این معنی که نهاد یک معنی اجتماعی دارد مثل نهاد خانواده، جامعه خودش از این نهاد خود به خود محافظت می‌کند.

احمدی ادامه داد: طبق مبانی نظری سند تحول بنیادین که مکررا باید خوانده شود به صراحت گفته شده اولیاء نه تنها باید از سطح برنامه‌ریزی وارد برنامه‌های دانش‌آموزی شوند بلکه باید تا حد تعلیم و تربیت به فرزندان خود توجه کنند.

وی با ابراز نارضایتی از نتایج برگزاری جشنواره‌های فعالیت‌های انجمن و جشنواره تجارب و نوآوری که سالانه در آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه در مجموع نتایجی که فرستاده شده رضایت بنده را جلب نکرده و باید از برنامه‌های ظاهری اجتناب کنیم و شاهد آن باشیم که گزارش‌ کاری به اندازه یک برنامه ارائه داده شود.

احمدی اظهار کرد: با کم کردن این مراسم سوری باید هفته‌ای چند بار جلسه اولیاء و مربیان را در مدارس تشکیل داد و این طور نباشد که اصلا جلسه‌ای در این خصوص در مدارس ایجاد نشود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظامی که اکنون پیش بینی و طراحی شده مسوولیت اصلی آموزش و پرورش فرزندان بر عهده پدر و مادر است و مدرسه به وکالت، عهده دار این موضوع می باشد لذا در این دیدگاه انجمن اولیا و مربیان اصالت پیدا می کند.

احمدی گفت: هم اکنون اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس وقتی دور هم می نشینند درست نمی دانند چه باید بکنند و در نگاه سنتی القا می شود که انجمنها مکانی برای گرفتن پول از مردم هستند اما در واقع انجمنهای اولیا و مربیان جای طراحی و اجرای برنامه است.

وی با بیان این که انجمن اولیا و مربیان حدود ۷۰ سال قدمت دارد، افزود: همیشه در سطح برنامه ریزان در خصوص هویت دولتی یا غیردولتی بودن این انجمنها تردید وجود داشته و اکنون پیشنهاد شده است که این انجمن نهادی عمومی، مردمی و غیردولتی تعریف شود.

مشاور وزیر آموزش وپرورش درامور خانواده گفت: هم‌اکنون ۲۴۰ مرکز مشاوره در کشور فعالیت دارندکه مشاوره خانواده در کشور به شکل سازمان یافته تحت نظر انجمن اولیا مربیان است.

وی با بیان اینکه امسال دراستان مازندران ۵ مرکز مشاوره راه اندازی شده است بیان داشت: مشاوره خانواده به صورت دولتی و خصوصی در کشور انجام می شود. از این جهت دولتی است که سازمان آموزش پرورش مکان های مراکز مشاوره را فراهم می کند و مراجعین بصورت خصوصی فقط حق مشاوره را پرداخت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز