خبرگزاری کار ایران

کیم جونگ اون:

از برگزاری گفت‌وگو میان دو کره استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۸۹

رهبر کره‌شمالی در پیامی به مناسبت سال نو، با تاکید بر این‌که باید فصل جدیدی در روابط دو کره آغاز شود، گفت که مانعی برای برگزاری گفت‌وگوهای سطح بالا میان دو کشور وجود ندارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی ‌امروز - پنجشنبه - گفت که کشورش از برگزاری مذاکره با کره‌جنوبی استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رهبر کره‌شمالی در پیامی به مناسبت سال نو، با تاکید بر این‌که باید فصل جدیدی در روابط دو کره آغاز شود، گفت که مانعی برای برگزاری گفت‌وگوهای سطح بالا میان دو کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد که خواستار بهبود روابط سئول و پیونگ‌یانگ است.

بر اساس این گزارش، کره‌جنوبی دوشنبه گذشته بار دیگر خواستار برگزاری گفت‌وگو با همسایه شمالی خود شده بود.

بنا بر اعلام مقام‌های سئول، این مذاکرات درباره طیفی از مسائل صورت می‌گیرد که برای فراهم کردن زمینه اتحاد مجدد دو کره ضروری به نظر می‌رسد.

«ریو کیل جائه» وزیر اتحاد کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری تلویزیونی اعلام کرد که سئول خواستار برگزاری این نشست در ماه ژانویه آینده است تا در قالب آن درباره مسائلی از جمله برنامه‌های تبادل، پروژه‌های مشترک و قوانینی که برای اتحاد مجدد دو کره نیاز است، رایزنی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز