خبرگزاری کار ایران

چاپ آثار هنرمندان ایرانی در تقویم بین‌المللی هنرمحیطی ۲۰۱۵

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۷۸

چهار اثر از سه هنرمند ایرانی محمود مکتبی، عاطفه خاص و نوشین نفیسی در تقویم و کارت پستال‌ بین‌المللی هنرمحیطی ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است.

چهار اثر از سه هنرمند ایرانی در تقویم و کارت پستال‌ بین‌المللی هنرمحیطی ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است.

به گزارش ایلنا؛ در این تقویم هنری که هر ساله توسط گروه «یاتو» در کره جنوبی به چاپ می‌رسد ۱۲ اثر برتر هنرمحیطی از هنرمندان کشورهای مختلف جهان که در همان سال خلق شده است انتخاب و در قالب تقویم سال منتشر می‌شود.

در تقویم سال ۲۰۱۵ هنرمحیطی آثاری از هنرمندان کشورهای مجارستان، آمریکا، کره جنوبی، انگلستان، هلند، استرالیا، آلمان و ایران انتخاب و به چاپ رسیده است. محمود مکتبی با اثری با عنوان «ارتباط» و عاطفه خاص با اثری با عنوان «انعکاس» هنرمندان ایرانی این تقویم هستند.

همچنین کارت پستال‌های سال ۲۰۱۵ هنرمحیطی نیز به طور جداگانه و با آثاری از هنرمندان کشورهای کره جنوبی، فرانسه، اسکاتلند، مجارستان، چین، هلند، آمریکا و ایران منتشر شده است. در این بخش نیز دو اثر از محمود مکتبی و نوشین نفیسی انتخاب و چاپ شده است.

گروه هنرمحیطی «یاتو» فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۸۱ در کره‌جنوبی آغاز نموده است و هم‌اکنون یکی از مهمترین مراکز این هنر در دنیا به شمار می‌رود. این گروه هر ساله با برگزاری چندین دوره رزیدنسی هنرمحیطی و برگزاری منظم دوسالانه های هنر در طبیعت میزبان هنرمندان بی شماری از سرتاسر دنیا در کره جنوبی است.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳سه اثر ایرانی از گروه پنج باز، طاهره گودرزی و احمد نادعلیان در تقویم هنرمحیطی گروه یاتو چاپ و منتشر شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز