خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

تولید را بطور کلی مورد بررسی قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۸۷

صادرات غیرنفتی همواره مورد توجه بوده است و هرساله مراسم‌هایی در سراسر کشور برای حمایت از صادرات غیرنفتی برگزار می‌شود اما اینکه چرا ما موفق عمل نکرده‌ایم باز می‌گردد به مدیریت دولت و فعالیت‌های بخش خصوصی در ایران.

یک کارشناس اقتصادی گفت: هم اکنون که بهای نفت با کاهش چشمگیر مواجه شده است بهتر می‌دانیم روند بررسی‌ها به اجرا درآید چرا که اگر تولید ما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین قدرت رقابت داشته باشد می‌توانیم صادرات کالاهای غیر نفتی را افزایش دهیم.

محمد اسدپور کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: امروز باید به دنبال این باشیم که مشکلات بخش‌های تولید را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم به طوری که اگر در بخش لوازم خانگی اعلام می‌شود که ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم، باید ببنیم که این درصد اعلام شده صحیح است یا خیر؟، اگر صحیح است باید به طور خرد بررسی کنیم، یعنی اینکه مشاهده کنیم در چه بخش‌هایی از لوازم خانگی و با چه بهایی کالای مورد نیاز تولید شده است.

وی ادامه داد: اگر تولید یک محصول برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد این قابل توجه و همچنین حمایت است اما زمانی که محصولی به بهای بالاتری تولید می‌شود و یا کیفیت آن نسبت به نمونه خارجی پایین‌تر است باید نه حمایت شود و نه اجازه فعالیت به آن واحد داده شود.

این کار‌شناس تصریح کرد: کشور ما هم اکنون منتظر ورود سرمایه گذاران خارجی است. اگر آنان به کشور وارد شوند و همچنین قوانین کنونی مورد بازنگری قرار گیرد به طور حتم در آینده ما بهترین کالا‌ها را در تمامی بخش‌ها تولید خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: هم اکنون که بهای نفت با کاهش چشمگیر مواجه شده است بهتر می‌دانیم روند بررسی‌ها به اجرا درآید چرا که اگر تولید ما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین قدرت رقابت داشته باشد می‌توانیم صادرات کالاهای غیر نفتی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی همواره مورد توجه بوده است و هرساله مراسم‌هایی در سراسر کشور برای حمایت از صادرات غیرنفتی برگزار می‌شود اما اینکه چرا ما موفق عمل نکرده‌ایم باز می‌گردد به مدیریت دولت و فعالیت‌های بخش خصوصی در ایران.

وی ادامه داد: بازار کشور‌های منطقه از جمله عراق و افغانستان برای ایران بسیار قابل اهمیت است اما براساس اعلام برخی از مسئولان این کشور‌ها تولیدات کشور‌های دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند بنابراین بیشتر مردم تمایل استفاده از کالاهای کشور‌های رقیب ایران را دارند. حال برای بهبود توصیه می‌شود که تولید را یک بار به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز