خبرگزاری کار ایران

رشد ۹.۱ درصدی وزارت جهادکشاورزی از بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۳۵

بودجه عمومی کل وزارت جهادکشاورزی در لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور ۱۰۸۶۱۰۶۳ میلیارد ریال است.

سهم وزارت جهادکشاورزی در لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد، که نسبت به سال جاری از ۹.۱ درصد رشد برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بودجه عمومی کل وزارت جهادکشاورزی در لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور ۱۰۸۶۱۰۶۳ میلیارد ریال است.

براساس آمارها، بودجه پیشنهادی سال ۹۴ وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بودجه سال ۹۳ این وزارتخانه ۹.۱ درصد رشد نشان می دهد.

براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۴، مجموع اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و بیش از ۲۱ سازمان تابعه آن بیش از ۲۵۹۵ میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به سال جاری حدود ۵۰۷ میلیارد تومان افزایش دارد.

بودجه پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی و زیرمجموعه های آن در سال آینده دو هزار و ۵۹۵ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال جاری از افزایش ۹.۱ درصدی برخوردار شده است.

بخشی از اعتبار پیش بینی شده مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی و بخش دیگری از اعتبارات این بخش شامل تسهیلات تخصیصی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت، دانه روغنی، چای و غیره در دیگر بند ها و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ است.

وزارت جهادکشاورزی برای سال آینده بودجه ای بالغ بر ۱۰۸۶ میلیارد تومان برای ستاد مرکزی خود و برخی از سازمان های زیرمجموعه اش مانند سازمان امور عشایری، موسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی، سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان چای کشور، سازمان امور اراضی و غیره در اختیار دارد که نسبت به امسال تنها ۷۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین بودجه سال آینده سازمان شیلات ایران در ردیفی جداگانه ۷۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال جاری با حدود ۱۱ میلیارد تومان افزایش مواجه شده است.

بودجه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور براساس لایحه بودجه سال آینده، اعتباری بالغ بر ۳۷۳ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اختیار خواهد داشت که این اعتبار نسبت به منابع سال جاری بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ نیز برای سازمان دامپزشکی کشور بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان بودجه پیش بینی کرده که این رقم نسبت به بودجه امسال از ۱۸ میلیارد تومان افزایش برخوردار شده است.

البته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در سال آینده با بیش از ۱۳ موسسه و پژوهشکده زیرمجموعه اش بودجه ای بالغ بر ۶۳۷ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت که نسبت به بودجه امسال ۱۶۹ میلیارد تومان رشد خواهد یافت.

همچنین در تبصره ۱۱ بودجه لایحه ۹۴ کل کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل مکلف است، با معرفی وزارت جهادکشاورزی تسهیلات لازم را از طریق سامانه خرید گندم برای خرید گندم، جو، ذرت دانه ای داخلی تولید داخل تا سقف ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک ها قبل از شروع بخش برداشت، در اختیار سازمان تعاون روستایی ایران، کارخانه های آرد و سیلوداران بخش خصوصی و سایر مباشران خرید تضمینی قرار دهد.

این در حالیست که برای سال ۹۳ این مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که نشان می دهد، برای سال آینده ۲۷ درصد رشد برای این بخش در نظر گرفته شده است.

همچنین قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال آینده ۱۱۵۵تومان در نظر گرفته شده است.

بودجه پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی در سال گذشته برابر با ۲۰۱۸۶۷۲۷ میلیارد ریال بود که در سال ۹۳ حدود ۹۹۴۸۸۰۲ میلیارد ریال تصویب شده بود.

بنابراین بودجه پیشنهادی سال ۹۴ وزارت جهادکشاورزی با ۹.۱ درصد رشد کمترین افزایش بودجه در بین ۱۸ وزارتخانه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز