خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات مطرح کرد:

افزایش سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات به ۲۴۷ میلیون یورو

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۰۶

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از انعقاد قرارداد این صندوق با کشورهای آفریقایی و صندوق توسعه فناوری به منظور تسهیل تجارت ایرانی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدامیر برهانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران صبح امروز در اکسپو ۲۰۲۴ گفت: برنامه وزارت صمت در سال جاری در امر  تجارت متنوع سازی مقاصد صادراتی است و صندوق ضمانت صادرات هم بر اساس این برنامه وزارتخانه حرکت می‌کند.

وی افزود: به همین منظور با اتحادیه کشورهای آفریقایی وارد همکاری شدیم تا این کشورها توانمندی های صادراتی ایران را ببینند.

برهانی ادامه داد: ما در تلاشیم بر آفریقا سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشیم هر چند پیشتر هم با این قاره و با کشورهایی مانند ساحل عاج و سنگال و... تجارت داشتیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد: در صادرات دانش بنیان بیشترین تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و فعالان این عرصه در یافتن بازارهای صادراتی و تسهیل صادرات کمک می کنیم از جمله اینکه در روزهای برگزاری اکسپو ۲۰۲۴اعتبارسنحی خارجی را به طور رایگان برای شرکت های دانش بنیان انجام می دهیم.

وی خبر داد: در روزهای برگزاری نمایشگاه  با اتاق های بازرگانی و تجارت مالزی و کامرون توافقنامه تجاری در محل نمایشگاه انجام می دهیم. 

برهانی خاطرنشان کرد: گفتمان غالب وزارت صمت حرکت به سوی صنعت دانش بنیان و صادرات محور بوده است. 

وی اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات تفاهم نامه ای هم با صندوق صنایع پیشرفته پیش رو دارد.

وی گفت: پوشش ۲۲ میلیارد یورو کل میزان پوششی است که صندوق ضمانت صادرات از ابتدای تأسیس تاکنون بوده و این خدمات در کمتر از سه دهه گذشته انجام شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ادامه داد:  زمینه انعقاد توافقنامه های یادشده در نشست هایی فراهم آمد که در این رویداد برگزار شد و شرکت های خارجی در جریان اکسپو از خدمات صندوق ضمانت صادرات آگاه شدند که و از آن استقبال کردند. این خدمات ریسک های تجارت با ایران را کاهش می یابد.

وی در نهایت سرمایه ثبتی صندوق را با افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی که با تاکید وزیر صمت صورت گرفت ۲۴۷ میلیون یورو اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز