خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل؛

ایران تفاهمنامه های ارزشمندی در زمینه اعزام نیروی کار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۹۱

ایران تفاهمنامه های ارزشمندی در زمینه اعزام نیروی کار دارد که دولت تدبیر و امید برای اجرایی کردن آنها تلاش می کند.

قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل گفت: در پی هماهنگی این وزارتخانه با سازمان هدفمندی یارانه ها، پرداخت یارانه به نیروی کار دارای گواهینامه شغلی در خارج از کشور ادامه می یابد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حسینی در همایش خدمات فنی و مهندسی کسب فرصتهای اشتغال در بازار بین الملل که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: این همایش فرصت مغتنمی است تا از امکانات بخش خصوصی در ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور آگاه شویم.

وی با تاکید بر اینکه توانایی های کشور در این همایش بیشتر معرفی می شود، افزود: هم اکنون اقتصاد جهانی به هم پیوسته و مرزهای سنتی تغییر کرده است، هرچند شرایط جدید با مقتضیات جدید تغییر کرده و تاکید بر اقتصاد مقاومتی ناظر بر همین موضوع است.

به گفته وی، موضوعات مندرج در سازمان بین المللی کار در سالهای اخیر موید همین مسئله است.

وی اظهار داشت: هم اکنون جمعیتی بیش از ۲۳۲ میلیون نفر در بازار بین المللی کار می کنند که این میزان حدود ۳.۱ درصد جمعیت جهان را شامل می شوند.

به گفته حسینی، این میزان نیروی کار مهاجر برابر است با جمعیت پنجمین کشور جهان که نشان از جمعیت وسیع فعال در عرصه کار دارد.

وی حجم اقتصاد نیروی کار بین المللی را ۴۴۰ میلیارد دلار تخمین زد و گفت: بیشتر از ۳۲۵ میلیارد دلار این رقم به کشور های مبدا و بقیه در مقصد رسوب می کند.

وی با اشاره به توانمندی ایران در زمینه نیروی کار ماهر، گفت: ایران به دلیل نیروی جوان کارآمد از توانایی بالایی در زمینه نیروی انسانی برخوردار است. هم اکنون ۴.۵ میلیون دانشجو در دانشگاههای کشور درس می خوانند که بزودی وارد بازار کار می شوند.

وی با اشاره به تجریه کشور چین، گفت: این کشور سالانه ۱۳۰میلیارد دلار از اعزام نیروی کار بین المللی درآمد دارد.

حسینی گفت: ایران تفاهمنامه های ارزشمندی در زمینه اعزام نیروی کار دارد که دولت تدبیر و امید برای اجرایی کردن آنها تلاش می کند.

وی تاکید کرد: نیروی کار ایرانی فاقد گواهینامه شغلی باید از مجاری تعیین شده اقدام به دریافت این گواهینامه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز