خبرگزاری کار ایران

همایش «رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه» برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۱۷

در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، برخی از برجسته‌ترین نخبگان، کار‌شناسان و اساتید کشور نظیر فرشاد مؤمنی، سهیلا پروین، حسین راغفر، حسن طائی، احمد میدری، سعید معیدفر، سهیلا صادقی، رضا گرایی‌نژاد، امیرمحمود حریرچی، مریم شریفیان ثانی، عباس شاکری، کمال اطهاری، فردین یزدانی، داود سوری، حبیب جباری، در این همایش خدیجه فضلی، میثم هاشم‌خانی، محمدحسین شریف‌زادگان، علی‌اصغر سعیدی، محمدرضا واعظ مهدوی، مظفر کریمی، علی حیدری، فرشید یزدانی، حسین فکرآزاد، حبیب‌الله آقابخشی و عزت‌الله سام آرام به ارائه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت.

«همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور» با هدف فراهم کردن زمینه‌های تأثیرگذاری جامعه علمی کشور بر فرایند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رفاهی در کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده(۱۸ و ۱۹ آذرماه) در محل سالن همایش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این همایش دو روزه با همکاری انجمن علمی رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و گروهی از دستگاه‌های اصلی مرتبط با رفاه اجتماعی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، هلال احمر و… برگزار می‌شود.

محمد زاهدی اصل، رئیس «انجمن علمی رفاه اجتماعی ایران» درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: عدم حضور تصمیم‌گیران مسلط به حوزه رفاه اجتماعی در امر برنامه‌ریزی و عدم‌استفاده از توان نخبگان علمی این حوزه، این انجمن علمی را به عنوان اصلی‌ترین تشکل علمی حوزه رفاه اجتماعی کشور بر آن داشته است تا با همکاری «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در راستای فراهم کردن زمینه تأثیرگذاری جامعه علمی کشور بر فرایند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رفاهی در کشور، «همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه» را با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط با رفاه اجتماعی و نهادهای علمی و دانشگاهی برگزار نمایند.

علی اکبر تاج مزینانی، نائب رئیس انجمن و دبیر کمیته علمی همایش نیز درباره کم و کیف برگزاری همایش اظهار داشت: جمع کثیری از استادان، محققان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف مرتبط با رفاه اجتماعی در این همایش دو روزه به ارائه مقاله و سخنرانی درباره استلزامات و بایسته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در سرفصل‌های مختلف رفاهی خواهند پرداخت. شیوه دریافت مقالات در این کنفرانس به دو صورت فراخوان مقاله و سفارش مقاله به نخبگان حوزه رفاه اجتماعی بوده است.

به گفته تاج مزینانی، تعداد ۱۲۰ مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از میان آن‌ها نیز تعداد ۲۰ مقاله ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «مجموع مقالات و سخنرانی‌ها در قالب ۱۴ پانل تخصصی در محورهای مختلف همایش ارائه می‌شود»، «هدفمندی یارانه‌ها: ارزیابی گذشته و راهکارهای آینده»، «روش‌های فقرزدائی و توانمندسازی گروه‌های هدف»، «عدالت آموزشی، اشتغال و کارآفرینی گروه‌های هدف»، «بیمه‌های اجتماعی: چالش‌ها و فرصت‌ها»، «بیمه‌های سلامت: محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها»، «مسکن اقشار کم‌درآمد، مراقبت اجتماعی و الگوهای آن»، «سالمندی، فوریت‌های اجتماعی، سازماندهی و مدیریت رفاه اجتماعی»، «رویکردهای منطقه‌ای در برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی» و «آسیب‌های اجتماعی: الگوهای مداخله پیشگیرانه و درمان» را از جمله محور‌ها و عنوان‌های مقاله‌ها و پنل‌های ارائه شده به همایش عنوان کرد.

در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، برخی از برجسته‌ترین نخبگان، کار‌شناسان و اساتید کشور نظیر فرشاد مؤمنی، سهیلا پروین، حسین راغفر، حسن طائی، احمد میدری، سعید معیدفر، سهیلا صادقی، رضا گرایی‌نژاد، امیرمحمود حریرچی، مریم شریفیان ثانی، عباس شاکری، کمال اطهاری، فردین یزدانی، داود سوری، حبیب جباری، خدیجه فضلی، میثم هاشم‌خانی، محمدحسین شریف‌زادگان، علی‌اصغر سعیدی، محمدرضا واعظ مهدوی، مظفر کریمی، علی حیدری، فرشید یزدانی، حسین فکرآزاد، حبیب‌الله آقابخشی و عزت‌الله سام آرام به ارائه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته دبیر علمی «همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه»، شرکت در همایش برای همه افراد آزاد است و علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند از طریق مراجعه به صفحه ویژه همایش در سایت «انجمن علمی رفاه اجتماعی ایران» یا «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اطلاعات بیشتر را کسب نمایند. ضمناً، گواهی شرکت در همایش برای کارکنان دولت به مثابه «دوره ضمن خدمت» محاسبه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز