خبرگزاری کار ایران

حقانی خطاب به شهرداری تهران؛

عزم جهادی در ساماندهی حریم تهران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۷۴

متاسفانه با وجود اینکه مجریان در طرح های مختلف شهر تهران به موضوع حریم اشاره شده است، اما مسئولان اجرایی در این خصوص سکوت اختیار کردند.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود طرح های مختلف در خصوص حریم شهر تهران همچنان این موضوع مسکوت مانده است، گفت: عدم اجرای ماده ۸۹ در برنامه دوم ۵ ساله توسط شهرداری تهران حریم شهر را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محمد حقانی در یکصد و چهاردهمین جلسه شورا طی تذکری گفت: متاسفانه با وجود اینکه مجریان در طرح های مختلف شهر تهران به موضوع حریم اشاره شده است اما مسئولان اجرایی در این خصوص سکوت اختیار کردند.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر مربع حریم شهر تهران در معرض تهدید هستند و این در حالی است که قریب به هزار هکتار از باغ ها و زمین های مزروعی اطراف شهر تهران نیز در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به این موارد مسائل و مشکلات داخل شهر اعم از انتقال صنایع و مشاغل مزاحم و نیز و ساماندهی آن ها را اضافه کنید که همچنان در اداره کل حریم شهر تهران باقی مانده اند چرا که هنوز تعریفی برای حریم شهر وجود ندارد.

حقانی تصریح کرد: در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران ما مواردی را پیش بینی کرده بودیم تا در راستای حفظ و صیانت از حریم شهر باشد نظیر ماده ۸۹ که بر اساس آن شهرداری تهران موظف بود ۴ مورد را پیگیری کند که عبارتند از:

الف –پیگیری تثبیت و عملیاتی شدن کلیه طرح های تجمیع شده

ب - کنترل و جلوگیری از رشد کاربری شهر منطبق بر طرح جامع سال ۸۶ در حریم از طریق توسعه کمربند سبز

ج - تعیین تکلیف برنامه ها و طرح های ویژه تشکیل شده در حریم تا پایان سال اول و مدیریت ساز و کار آن و نیز پیاده سازی آنها به صورت یکپارچه با هماهنگی ارگان ها و نهاد ها

د - تهیه و اجرای طرح های ویژه ساماندهی حریم شهر تهران در شمال، جنوب، شرق و غرب از جمله فضای سبز، فضای تفرج گاهی، مجتمع های تفریحی و رفاهی

نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: متاسفانه عزم مدیریت جدی و جهادی در مسئله حریم وجود ندارد و من در راستای عدم اجرای ماده ۸۹ تذکر خود به شهرداری را تقدیم شورا می کنم.

همچنین در ادامه جلسه عباس جدیدی در راستای فوت جرج جرداق اسلام شناس مسیحی نویسنده کتاب " العلی صلح اهدایته الانسانیه " پیشنهاد نام گذاری یک خیابان به نام او را ارائه داد.

پیشتر احمد مسجد جامعی نیز پیشنهاد نام گذاری معبری به نام این نویسنده بزرگ را بود و رییس شورا نیز بر چنین امری تاکید داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز