خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه هنر اصفهان:

حفظ میراثگذشته نوعی توسعه‌یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۹۸

ارزش بسیاری از آثار ما مربوط به چندین دوره تاریخی است؛ اگر قرار باشد به آثار و بافت تاریخی بی‌توجه باشیم، کم لطفی به گذشته و هویت تاریخی خود کرده‌ایم.

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: میراثگذشته، بخشی از تاریخ ما محسوب می شود که با حفظ آن می‌توان هویت تاریخی خود را زنده نگاه داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ فرهنگ مظفر ضمن بیان مطلب فوق افزود: تاریخ تمدن ما در فراز و نشیب‌های بسیار به این نقطه رسیده، تلاش ما نیز حفظ آثار تاریخی است.

وی تصریح کرد: اهمیت این آثار در احراز هویت و گذشته ما بر کسی پوشیده نیست، برای همین با وجود این که این آثار بر اثر حوادثطبیعی صدمه می‌بینند، با تمام توان مرمت و بازسازیشان می‌کنیم؛ مثلا ارگ بم فقط یک اثر نیست، بلکه گواهی بر تمدن و گذشته ایرانیان است.

رییس دانشگاه هنر اصفهان ارزش آثار و بافت تاریخی را منوط به یک دوره ندانسته و گفت: ارزش بسیاری از آثار ما مربوط به چندین دوره تاریخی است؛ اگر قرار باشد به آثار و بافت تاریخی بی‌توجه باشیم، کم لطفی به گذشته و هویت تاریخی خود کرده‌ایم.

وی در ادامه عملکرد سازمان میراثفرهنگی در دولت تدبیر و امید را فعالانه و امید بخش دانست و اظهار داشت: اخیرا سازمان حرکت‌های خوبی برای حفظ آثار و ابنیه تاریخی انجام داده است، هر جا که با فعالیت غیراصولی افراد حقیقی یا حقوقی مواجه شده، تخصصی عمل کرده است.

مظفر سپس یادآور شد: حفظ میراثگذشته نوعی توسعه یافتگی است، در توسعه پایدار نگاه انسانی حاکم است، نگاهی که بر اساس آن گذشته انسان باید حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز